• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Angelica80
    Frågade innan men fick inget svar.. Så frågar igen då
    Vilken sida är billigast när det gäller enfärgade tjocka papper???

Sen undrar jag oxå. Om det står såhär:
    "White
    12*12 vit kartongblad"

Är storleken då 12x12 CM eller är det nåt annat???
    MKT tacksam för snabbt svar då jag ska beställa så fort som möjligt.
    Tack på förhand!
  • ZaraÖ

12*12 (inches tror jag det ska va) är 30*30 cm
    priserna för cardstock brukar väl ligga på 5:an pappret.

• Cheri
    Angelica80 skrev 2006-04-25 20:57:37 följande:
    Frågade innan men fick inget svar.. Så frågar igen då Vilken sida är billigast när det gäller enfärgade tjocka papper???Sen undrar jag oxå. Om det står såhär: "White12*12 vit kartongblad"Är storleken då 12x12 CM eller är det nåt annat???MKT tacksam för snabbt svar då jag ska beställa så fort som möjligt.Tack på förhand!
    Det är tum, alltså ca 30x30 cm
  • MAMMSY

scraphuset å scrapperiet har paketpriser på bazzil

• MAMMSY

bazzil= enfärgad cardstock = färgat styvt syrafritt papper

• Angelica80
    ZaraÖ  & Cheri: Okej. tack så mkt =)

Mammsy: Okej. Ska kolla där då =)
    Tack.

Finns det förresten inga papper som är 15x15 cm???
  • Angelica80

Mammsy: Okej. men du. Alla är ju strukturerade.. Finns det inga släta o få tag på???

• MAMMSY

hmn det ska finnas helt slät cardstock.. kommer inte på vart jag sett det bara kan vart på scrapkammaren.se eller scrapoteket fast jag är inte säker. SDen ser ju strukturen på papprena större ut än vad den egentligen är, själv har jag fastnat för Linne serien från bazzil, om du kikar in i mitt galleri så ser du "linnestrukturen" på min goa napp å "True love" LO:rna

Svar på tråden Scrapträsket