• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Skumpis

2xA har den i sitt galleri tror jag. Den ska vara inne den 7 maj.

• Cia o krabaten

JO: 8*8 finns det väl album till om jag ionte minns fel. Så det kanske är lättast. Har inte testat själv ngt annat än 12*12, förutom en del tavlor jag gjort i diverse format.

• kattis76

Äsch - jag vet inte vart jag ska börja. Jag vill börja scrappa, men vet inte riktigt vilken storlek man skall satsa på och vad som är bra att köpa i hop som ett start-kit.

Känner mig vilse i scrap-jungeln.

• Fnyz

Hallå!!

Jag har ett lim som ska vara för foton (det står det på det) och då måste det väll vara syrafritt eller??

jag har lagt ut en bild på mitt bildgalleri på limmet. kan ni kolla om ni vet om det går bra elelr inte?

• Marajjah

Fnyz
    Kolla på förpackningen om det står att det är syrafritt så är det det. Står det inte så kan du utgå från att det inte är syrafritt.

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Fnyz

det står typ ingenting på det inget innehåll alls det enda som står är att det är för foton å papper.

• bitte71

Hej hopp...
    Har en liten fråga: om man ska köpa bokstavsstämplar (alltså såna små ca 1 cm höga): vilket är bäst - magnetstämplar eller vanliga stämplar (såna av gummi)???

Sedan har jag beslutsångest: var inne på scrappics igår och ville köpa lite mer papper. De hade ju de flesta av Junkitz papper så det är jag klar över. Men sedan har de ju hela kollektioner av Basic Grey oxå och de var så fina allihop ju! Jag kan bara inte bestämma vilken jag ska ta: lollipop, phunky eller vad?! *i-landsproblem, jag vet*
    Kan inte ni som provat några av kollektionerna hojta till så kanske jag kan smita in till er och kolla hur det blev - då kanske jag kan bestämma mig...

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • ZaraÖ
    bitte71 skrev 2006-04-26 18:02:03 följande:
    Hej hopp...Har en liten fråga: om man ska köpa bokstavsstämplar (alltså såna små ca 1 cm höga): vilket är bäst - magnetstämplar eller vanliga stämplar (såna av gummi)???Sedan har jag beslutsångest: var inne på scrappics igår och ville köpa lite mer papper. De hade ju de flesta av Junkitz papper så det är jag klar över. Men sedan har de ju hela kollektioner av Basic Grey oxå och de var så fina allihop ju! Jag kan bara inte bestämma vilken jag ska ta: lollipop, phunky eller vad?! *i-landsproblem, jag vet*Kan inte ni som provat några av kollektionerna hojta till så kanske jag kan smita in till er och kolla hur det blev - då kanske jag kan bestämma mig... Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
    jag har i galleriet! alla är bg papper!
  • Lingonflickan

Letar febrilt efter någon scrapbutik med bra Karen Foster sortiment. Letar efter pappret Fairy Dust. Nån som vet? Annars får jag beställa från paperarts.

• Matriark

mamma i Småland. Scrap room har mycket Karen Foster.. Vet inget Fairy Dust, men Fairy Tale har dom...

Svar på tråden Scrapträsket