• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jen 82

Sagomamma: Nu finns ju vi som kan babbla om den  så slipper du bli varnad Kikade in förut och jag gillar upplägget! Ska börja operation scrapbudget för denna månad med sambon o sen ska det beställas

• Fnyz

hej...nu är jag här igen nybörjare som jag är så har jag amssa frågor så jag hoppas ni står ut med mig

när ni skriver ut massa små ord från datorn på små lappar liksom... vad använder ni för papper då? använder ni syrafritt till det åxå eller hur gör ni?

när det gäller pennor kan man använda vilka man vill eller kan de innehålla syra åxå?

och så undrar jag fortfarande om mitt fotolim.... det står ju som sagt att det är till foton på det men det finns ingen innehållsförteckning eller liknande om det är syra i det. finns bild på min sida på limmet...

tack på förhand

• Tingeling13

Sagomamma

Grattis och lycka till.

Jag har laggt din sida i mina favoriter men jag vänta lite med att beställa. För du kommer säkert bättra på ditt sortiment lite.

Svara nu inte på detta i tråden med risk för fler varningar, har du någon kommentar till något ang din butik ta det via inbox (skicka meddelande) till den som skrivit.

Ja jag har bara hunnit scrappa klart två Lo:s denna vecka de ligger i mitt galleri. Ytterligare tre ligger för att bli fördigställda med lite text och sånt.
    Hoppas att jag hinner det idag.

• Jo79

Fnyz:
    Jag skriver ut på bazzill, oftast, det är ju syrafritt och när jag scrappar vill jag att allt material ska vara syrafritt.

Jag tror att vanliga pennor innehåller syra. Zigpennor (zig=ett märke) är syrafria och finns i massor av färger i nästan alla butiker på nätet.

Står det inte att det är syrafritt på limmet så är det nästan garanterat syra i det.

Mamma till KaramEllen
  • Fnyz

Jo79

tack för dina svar... komemr säkert fler frågor nå tag

• Fnyz

skulle man kunna få en lite förklaring till Quickutz av ngn? det står att man behöver ngt verktyg till dem??

• Loppan79

Någon mer som inte kommer in på scrappiz?

• kajsalisah

Fnyz: En QuicKutz är just ett verktyg (en sorts tång) som man köper dies till (små brickor med mönster på,tex bokstäver eller en blomma). Brickorna lägger man i tången och i med ett papper. Tryck till och du får en utstansad figur.....
    www.quickutz.com kan du se hela sortimentet av dies mm och jag tror även dom har en instruktionsvideo.

• kajsalisah

Fnyz: Under "Why quickutz" under länken ovan finns en bra instruktion.... Jag älskar min rosa tång....

• Fnyz

vart finns det en bra å så billig som möljigt quickutz tång då? på de flesta sidor jag har varit in på så har det inte funnits några vad jag sett....

Svar på tråden Scrapträsket