• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Mamalicious

Tack småland Ja nu vill vi se dina grejer bums!

• Marajjah

Här var det aktivt värre. Jag la in en fråga i scrapträskets utmaningstråd innan... Inå kika å svara... Pliis!

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • BillaBong

Mama: Jösses vad snyggt!!! Skrattande 

Loppan79 skrev 2006-05-17 19:52:24 följande:
    BillaBong - ribboncharms tror jag man fäster på bandet, alltså trär bandet igenom.chalk använder de flesta på sina lo:s. Oftast är det liquid chalk man använder. Antingen för att göra kanterna lite "brända" eller för att markera kanterna. Man kan säkert använda till fler saker också. Kolla runt lite i gallerierna så ser du att de flesta har lite mörka kanter på sina papper, då är de chalkade.

Åh tackar! Då är jag med i matchen igen!

Finaste Nova, f.060220.
  • annika5064

Jag har lagt bud på en Silent Setter på Ebay; utgångsbud var 0,95 dollar!!!! Har lagt 8 dollar och auktionen avslutas om 4 timmar; håll tummarna! Annars får jag lägga nytt bud, fanns hur många som helst för lågt bud...

• annika5064

Äh, sk-t! Den gick för 8:50 dollar och jag orkade inte hålla mig vaken...nåja, det finns fler...

• Lingonflickan

Jag har varit ganska självutlämnande här på FL och mina LO:s kan avslöja för folk i min närhet vem jag är. För familjens skull vill jag inte det. Men jag ska lägga ut några på scrappiz och så mailar jag er mitt nic där. OK?

• Matriark

Jag sitter nu och funderar på hur jag ska göra en 3-månadersLO till Ellen, och jag har så gott som bestämt mig för att använda mig av ett favoritpapper som jag sparat länge. Papperet är är Bulk, Marna för Frances Meyer.
    Jag googlade lite och naturligtvis hittar jag massor av papper härifrån som jag blir lika förälskad i, men det var inte lätt att hitta butiker som har dom. jag kommer inte heller ihåg vart jag köpt det här.
    Den enda butiken jag hittade som har Frances Meyers papper var scraproom, och det var inte många heller. Vet ni någon fler som har dessa??

VILL HA!!

Hmm... Sagomamma, kanske du kunde.....

• Matriark

Ändrar bildens storlek i ett fotoredigeringsprogram, som photoshop.

• lillvilda

hej hej..jag har en fundering. jag ahr en lamineringsmaskin som jag tänkte jag kunde använda och laminera saker jag vill spara i albumet. men jag tror ju inte att lamineringsplast är syrafritt..lr?? så finns det plast attlaminera i som är syra fritt, elelr törs jag använda vanlig lamineringsplast? hur skulle ni ha gjort?

Svar på tråden Scrapträsket