• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Fnyz

upptäckte nyss att det IDAG öppnar en ny hobbybutik här i stan största leverantören hon hade var dock panduro men ajg tipsade om at det fanns bra internetleverantörer av scrapbookingmaterial och jag ska dit igen å prata mer för hon ville gärna ha lite hjälp för å höra vad det fanns efterfrågan på

Hon hade massa stansar som hon sålde för 49kr/st är det bra pris eller?

Hon sålde även massa olika sortes lim och stämplar

• BillaBong
    Fnyz skrev 2006-05-17 14:55:37 följande:
    upptäckte nyss att det IDAG öppnar en ny hobbybutik här i stan största leverantören hon hade var dock panduro men ajg tipsade om at det fanns bra internetleverantörer av scrapbookingmaterial och jag ska dit igen å prata mer för hon ville gärna ha lite hjälp för å höra vad det fanns efterfrågan på Hon hade massa stansar som hon sålde för 49kr/st är det bra pris eller? Hon sålde även massa olika sortes lim och stämplar

Åh tusan! När jag läste att du födde på Gävle BB trodde jag du bodde här och att det var här i stan som det öppnat en ny butik, men det måste varit i Bollnäs du menade då? :) Syyynd!

Finaste Nova, f.060220.
  • Nienna Calaelen
    Loppan79 - scrapandgiftcorner.se har alltid fraktfritt på beställningar på över 100:- och det är det ju inte svårt att komma upp över
    ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Loppan79

Nienna Calaelen - å, det var ju den butiken jag var ute efter. Ska genast gå in och kolla om de har det jag vill ha. Tack!

• Jo79

Ni som har en silent setter, är det svårt att få fast öljetterna när man bara ska trycka fast dem? Annars ska man ju banka med hammare...?

Mamma till KaramEllen
  • Bejbi78

Jo79

Snarare tvärtom. Ett smidigare och mer behagligt verktyg att använda har jag då aldrig sett maken till

• Jo79

Bejbi: Vad bra.... funderar seriöst på att köpa en sådan. Tror jag ska kika in på scrapkammaren och kolla lite...

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Ingen silent setter där... men oj vilka fina urban nånting papper! Tål att tänkas på....

Mamma till KaramEllen
  • Loppan79

Jo79 - det är superenkelt att sätta öljetterna med silentsettern, man liksom bara trycker lite och vips så sitter de där
    Menar du basic greys - Urban Cuture? Det är mina absoult favvopapper just nu. MÅSTE beställa snart!!!

• BillaBong

Två frågor...

Bosskut - är det såna - vad ska man kalla det - "ettiketter" i metall med ett hål i varje ände och som man kan fästa på t.ex. band?

Chalks - hur använder man det? :) Är det en annan variant av stämpeldynorna bara?

Finaste Nova, f.060220.
Svar på tråden Scrapträsket