• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong

Nej det var kanske ribboncharms jag menade, ser jag nu :)

Finaste Nova, f.060220.
  • Mamalicious

Tjoo ÄNTLIGEN har jag avslutat en ny LO! Den finns för beskådning i mitt galleri

• Bejbi78

Jo79

"Ingen silent setter där... men oj vilka fina urban nånting papper! Tål att tänkas på.... "

Titta en gång till, hörrö *skrattar*

• myspysan

Måste fråga om ni gör allt "för hand" eller om ni gör allt i datorn?
    Ser så snyggt och enkelt ut närman tittat på andras, men svårt att få till själv.

• Mamalicious

Alla i den här tråden klipper och klistrar för hand Men det finns digitala scrappare oxå här på fl har jag sett.

• myspysan

Var precis inne hos dig och tittade. Jättefina som du gjort!

• myspysan

Hur gör ni när ni fäster trådar?
    Vad använder ni när ni fäster kort och bokstäver m.m.?

Någon kanske orkar göra en lista på vad man behöver som nybörjare, om man vill testa på det lite mer...
    Jag skulle bli jätteglad om det var någon som kunde tänka sig det.

• Nienna Calaelen
    myspysan - På första sidan av denna tråd står det lite om vad man behöver osv. Kika där.
    ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Nienna Calaelen
    myspysan (igen) - Jag började med digital scrapping men har nu övergått till vanlig Det är ju inte lika dyrt med digital, men inte lika roligt heller. Jag har lite av båda i mitt galleri.
    ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Loppan79

BillaBong -
    ribboncharms tror jag man fäster på bandet, alltså trär bandet igenom.
    chalk använder de flesta på sina lo:s. Oftast är det liquid chalk man använder. Antingen för att göra kanterna lite "brända" eller för att markera kanterna. Man kan säkert använda till fler saker också. Kolla runt lite i gallerierna så ser du att de flesta har lite mörka kanter på sina papper, då är de chalkade.

Svar på tråden Scrapträsket