• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cia o krabaten

Billabong: Jag skulle också tippa på att Chestnut Roan är den mest användbara att börja med.
    Sen ser allt olika ut på olika underlag så man får chansa helt enkelt!
    Tur att de inte kostar mer än runt en tjuga

• bitte71

Ok, ni som har lite olika stansar: vilka tycker ni man har mest användning för och är mest prisvärda? Jag funderar på att köpa en hörnstans och den där retroblomman + lite blad kanske?
    Jag köpte en liten hjärtstans precis när jag började scrappa men den har jag knappt använt alls
    Vad har ni andra för stansar?

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Loppan79

Bitte71 - jag har bara en liten hjärstans, har bara använt den till 1 lo och till nått kort. Jag skulle verkligen vilja ha den stora retroblomman, den tror jag är ett riktigt bra köp

• Meli

bitte71

Jag använder bara blommor och framför allt blad.

• Matriark

En hörnstans som jag använder mycket. mediumstorlek.
    Folk Art Star, används ibland.
    Trollslända, används faktiskt rätt mycket också, men mest som dekoration på kort.

2 nya LO i galleriet. Den ena som jag skrev om häromdagen, med Frances Meyer papperet. Den andra en mag-LO.

• malinka2

idag har jag hämtat ut mitt paket från tv-shop. Oh my good vad grejjer det var!! Långt ifrån allt var snyggt men mycket var användbart! (finns bilder på scrappiz-forum övrig scrapbooking-tråd- tv-shop) Har man pyssliga barn så slå till! Det var MASSOR av klistermärken, ramar , 50 st helt ok papper, mösntersax (till dottern ) limstift, 30x30 album ( lite kass kvalite men för det priset sååå) ett lite mindre albumsaktikt, massor av bårder som matcha papperna, små kuvert, hmm har jag glömt nåt? Jo några ark med typ PP lite mönster så där (inget för mej).

Mitt betyg blir 7 av 10. Just för att min dotter kommer bli överlycklig

• Jo79
    Bitte: Jag har en hörnstans som jag älskar. Och en bladstans som jag älskar.... och en stor blomstans, daisy, som är jättebra, och en liten daisystans som jag oxå älskar. Så, blommor, blad och hörnstans tycker jag låter kanon!!
    Mamma till KaramEllen
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-05-19 10:16:48 följande:
    Ok, ni som har lite olika stansar: vilka tycker ni man har mest användning för och är mest prisvärda? Jag funderar på att köpa en hörnstans och den där retroblomman + lite blad kanske?Jag köpte en liten hjärtstans precis när jag började scrappa men den har jag knappt använt alls Vad har ni andra för stansar? Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Jag har också en liten hjärtstans som jag använt en gång och det var när jag TESTADE den Var inte meningen att jag skulle köpa ett hjärta utan köpte fel, så jag får la skylla mig själv :P Men den kanske kommer till användning...någon gång :P

Retroblomman ska jag köpa, den tror jag kommer bli välanvänd

Finaste Nova, f.060220.
  • malinka2

Har en några stansar men använder få, retrostansen använder jag mycket och innan jag slarvade bort *morr* min hörnstans använde jag den. Vill ha fler blommor!!

De jag har är: retro, tvåst hjärtan (fråga mej inte varför )
    en sotare, snöflinga (använde mycket i julas på kort) en delfin, en mus o en bebisfot.

• Jo79

Några nya Lo:sar i galleriet under "Kretaalbumet".

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket