• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Mystjejen

Hej! Vill också vara med här. Har inte lag ut några bilder än men det kommer. Just nu håller jag på med ett minialbum till mamma o pappa. De firar 30årig bröllopsdag nästa vecka. Någon som har idéer vad man kan ha med? Eller någon bra dikt?

• bitte71

God kväll...

Cheri: så himla söta bodiesarna (stavas det så?) var!

Nu har jag också gjort en dubbel-LO, med några av korten från förlossning/BB. Välkomna in att titta, risa och rosa gärna!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Cheri

Njah.. alltså egentligen inte men det har väl blivit lite så eftersom jag gjorde den första till hennes LO

• cid

Nån som har koll på vilka butiker som har så att man kan se bilder på vilka grejer man har lagt till för att köpa?
    Förstår ni hur jag menar?

• BillaBong

Bitte: Jättefint! Blev bara ros, hade inget ris att komma med

Har en fundering däremot... När jag gör rubriker skulle jag vilja ha lite större text än de stämplar jag har. Vill du avslöja hur du t.ex. har gjort rubriktexten "efterlängtad" på bilden: "LO nr 4: efterlängtad"...?

Mamma till finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    Sagomamma skrev 2006-05-20 19:18:07 följande:
    Men GUD vad fint du har gjort, Cheri!!! Så det är meningen att dina PP-flickor ska föreställa Lill-Cheri?Bra idé att lägga upp bilderna här, kan man ju göra när man gjort ny LO, ja...

Hur lägger man in bilder här? Cool

Finaste Nova, f.060220.
  • bitte71

Billabong: om du menar här i inlägget eller? Då går du in i ditt galleri, förstorar bilden du vill visa, högerklickar och väljer kopiera (eller kortkommando ctrl+c). I inlägget sedan trycker du ctrl + v, alternativt högerklickar och väljer klistra in (det blir samma sak). Klart!   Tack för berömmet förresten!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-05-20 21:53:11 följande:
    Billabong: om du menar här i inlägget eller? Då går du in i ditt galleri, förstorar bilden du vill visa, högerklickar och väljer kopiera (eller kortkommando ctrl+c). I inlägget sedan trycker du ctrl + v, alternativt högerklickar och väljer klistra in (det blir samma sak). Klart!   Tack för berömmet förresten! Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Åh, vad enkelt! Tackar!
    ... och varsågod

Finaste Nova, f.060220.
Svar på tråden Scrapträsket