• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jemmah

Loppan - den här hittade jag och tänkte använda till morsdagskortet. Jättefin tycker jag! Författaren finns härinne på FL som SivAndersson.

EN MOR
    av Siv Andersson

En mor finns med från början
    som källan till ditt liv.
    Med kärleksfulla blickar
    hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
    har hon bjudit dig att smaka.
    Hon ger dig av sin omsorg
    utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
    som lindring av besvär.
    Och sällan blir hon tackad
    och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
    förblir hon dock densamma...
    Din alldeles unika
    högt älskade mamma.

• Jo79

Å jag vill ha nytt foamalfabet.... och chipboardbokstäver.... och mer brads... och mer Black Tie papper.... och massa öljetter och det jag har beställt fast inte betalat än... och mer akrylfärger.... och fina metallfotohörn... och fler fotoankare.... och mer cardstock....Penga mun fast mest av allt vill jag ha mer pengar så jag kan köpa allt jag vill haPenga mun

Mamma till KaramEllen
  • Loppan79

Jo79 - det inlägget hade kunnat vara jag som skrev Man vill ju ha ALLT men pengarna räcker ju för sjutton inte till. Nu har jag i alla fall beställt foamalfabet, akrylfärg och ca 30 papper som mamma och pappa ska hämta upp på väg till Göteborg på fredag så sparar jag lite portokostnad

• Jo79

Är det på scrapperiet? Hon har inte någon fysisk butik eller?

Mamma till KaramEllen
  • Loppan79

Nej, det blev pappersbiten i Allingsås. Hon har ingen fysisk butik men man kan hämta peketet hemma hos henne Fick leta länge innan jag hittade nån som hade allt det jag ville ha och som låg i närheten av Göteborg.

• Lingonflickan

Jo79: Vill ha allt det där plus utrymme att förvara allt på.Glad

Är nu PLUS-medlem förresten så nu kan jag lägga upp mina LO:s på FL och ändå vara anonym. Cool

• Jo79

Å.... mamma och syster ska kolla på systers kattunge imorgon och då åker de förbi Alingsås..... Hmmmm.....kanske ska kolla lite på vad Pappersbiten har att erbjuda....!

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket