• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jo79

Precis, scrapkammarn! Jag fick min silent setter idag!! Så roooligt!! Nu ska jag undersöka den oxå...

Säger som... Annika, jag gör ett album i 8'8 nu, och jisses vad snabbt det går att göra en Lo! Jättekul!! Så det är faktiskt ett ganska bra tips att göra ett litet album, eller iaf börja med några lo:sar så kanske det lossnar. Annars är väl det klassiska tipset att lifta en annan lo...

Mamma till KaramEllen
  • Bejbi78

Jo79

Vad bra att brevbäraren hade ordning på sig

• Jo79

Bejbi:  Visst!  Jag hade inte väntat mig den förrän imorgon, så snacka om en glad överraskning!!Kyss

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Oj.... Förvånaddet må jag säga va en smidig mojäng till öljettsättare... Jag tror faktiskt jag kommer att gilla den skarpt... Kyss

Mamma till KaramEllen
  • Bejbi78

Jo79

Jag måste säga att jag blir VÄLDIGT förvånad om du skulle bli besviken, för maken till bra verktyg har jag aldrig skådat/använt

• Blue Vapor

Hojtar in och talar om att jag lever igen! Har inte varit inloggad på tusen miljarders år och dar...
    En del av er vet redan att linn inte sover på dagarna, så jag har lite svårt att göra annat än att underhålla henne.... urk. Får väl vara tacksam över att hon sover nattetid dock!

Ska lägga upp några nya foton samt det ENDASTE scrapalster jag lyckats fnatta ihop under den här tiden! En till LO är på ingående dock, ska försöka skriva ut journalingen ikväll, jagar lite sista fakta bara!

Minialbum är skitkul!!

Scrappa duktigt tjejer! Jag kommer igen!

• Loppan79

Jag har ju ett 8*8 ablum ligger hemma, tänkt som 30-års present till syrran som fyller i sommar. Har bara inte kommit mig för att börja än, men om ni säger att det är roligt så kanske jag ska göra ett försök. Måste bara ta mig i kragen och leta reda på några bra kort att använda.
    Är det någon som har gjort något sådant "presentalbum" och har ide på upplägg i albumet. Jag har en fundering på att låta mamma, pappa och brorsan göra varsin egen sida i albumet. Ska bli kul att se vad de hittar på he, he

• annika5064

Jag har gjort ett till mina föräldrar. Det är bara bilder på dem och Joel i olika situationer. Lade dem i kronologisk ordning...däremot inget tema vad gäller papper eller färger - fotot får styra och jag gillar färger!

Det andra är till min bror för att han alltid har fixat alla elektroniska apparater såsom TV, video, kameror till mig/oss för inga pengar alls!!! Ja, han har egen firma, men hur återgäldar man sådant? Jo, minialbum! Mycket uppskattat! Samma här, inget tema - fotot får styra färger.

Har redan givit bort dem, men ska be att få plåta av dem...

• Loppan79

Funderar på hur jag ska lägga upp albumet om min syster, jag kommer på tre olika alternativ:
    från hon föddes till nu
    saker jag minns vi har gjort genom alla år, i kronologisk ordning
    eller en bok om hennes personlighet -typ en BOM om henne
    Vad tycker ni?

• bitte71

Loppan79: rent spontant så var min första tanke att jag nog skulle gjort en BOM, lite roligt att se hur andra uppfattar en! Och väldigt personligt också, men det är nog vad jag skulle gjort!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket