• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong

Oh, herregud! Jag visste inte ens att scrapbutiken fanns! Jag kommer bli ruinerad!!! GråterFlört ... och få en suckande sambo efter mig, hihi!

Mamma till finaste Nova (f.060220)
  • Cia o krabaten

billabong: då ska jag bara viska lite tyst om första inlägget i tråden där det finns en massa länkar...

• BillaBong

Sliter mitt hår och springer i cirklar! SkrikandesFlört Men tack ändå!

Mamma till finaste Nova (f.060220)
  • Sagomamma
    Cia o krabaten skrev 2006-05-21 22:13:14 följande:
    Finns en mix med olika stilar i ett och samma som är väldigt prisvärd tex.
    Åååå, DET måste jag bara ha!!! *suuuugenSkrikandes*

Skumpis:

Tror att det var reprisen det som var ikväll... Typiskt! Men det brukar alltid vara skoj!

Cheri:

FundersamOjdå... Där ser man... Har inte koll ens på när/om/hur det är VM eller "någon annan typ av tävling i hockey" , såååå lite koll har jagOskyldig
  • Mamalicious

För er som är sugna på foam mixen.. jag har dom och dom är SUPERBRA!!

• Lingonflickan

Jo79: Gör vaddå?? Blir PLUS-medlem eller lägger in LO:s? Med anonymt menar jag att jag kan välja vilka som får se dem. Om risken finns att bli igenkänd så lägger jag inte in den personen i adressboken. PLUS-medlem blir man genom att klicka på detta i "min sida" och följer instruktionerna.

• Fnyz

vad kostar cardstock i a4 storlek ungefär?

har hittat en affär här i stan som säljer syrafritt a4 papper i massa färger å tänkte kolla om de är billigare eller dyrare eller lika som att skicka efter.

• längtans tider

Jag har kikat runt på en massa, massa sidor på nätet, och har bestämt mig att jag också ska börja scrappa!
    Älskar att pyssla, att ha nåt att sätta sig med när man är rastlös eller uttråkad!
    Men vad dyrt det blir med alla prylar man "måste" ha för att få en bra start!
    Har köpt ett jättefint block på panduro med 8 1/2*8 1/2 sidor, har köpt ett block med enfärgade sidor i a4, beställt det där paketet från tvshop, letat fram en massa fotografier, garner, brevpapper, paljetter, klistermärken, bokmärken, har köpt mönstersaxar, lim..
    och ändå är det mer jag måste ha! :)
    har sett många som gör kanterna mörka, så de typ ser brända ut.. hur gör man det?? Det är verkligen ursnyggt!
    och sen när ni gjort era sidor..hur förvarar ni de?
    om man köper nån snygg pärm.. men alltså sätter ni mästerverken i plastfickor, eller hur gör ni?

• bitte71

längtans tider: för att få kanterna att se brända ut använder sig nog de flesta av fluid chalk som man stryker längs kanten. Sedan förvarar jag mina LO:s i plastfickor "rygg mot rygg" så att säga (två stycken i varje plastficka) som jag har i ett stort album.

Vad roligt att du ska börja scrappa - du kommer nog oxå snrt att fastna i träsket!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jo79

Mamma i småland: Ja, jag menade hur du gjorde för att vara anonym med dina bilder... men då fattar jag!

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket