• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cheri

Mitt sällskap bangade, nu blir det ingen mässa för mig GråterGråterGråterGråter *otröstlig*

• tr3z

Men Cheri, du kan väl möta upp Cia och gå?

House of Paper har 20% på alla beställningar idag och fri frakt på allt över $20... Bara ett tips!

• jenn79

Cheri: Jen82 ska gå, och jag funderar på att gå (trots att vi ska på stor fest på em) Och jag har isf med mig min skrutta på 5 månader

• Cheri

Är det någon som varit i "Anna Whitlocks" lokaler på Eriksbergsgatan??? Funderar på om det trots allt blir bökigt och trångt med vagn där, då har jag nog ingen lust den här gången iaf... Fundersam

• BillaBong
    bitte71 skrev 2006-05-26 21:15:32 följande:
    Idag försökte jag mig på att göra egna kort också, det blev ett "grattis till nya huset"-kort till sambons syster som precis har köpt hus. Men jag skulle behöva lite hjälp: framsidan är jag väl hyfsat nöjd med för att vara första försöket, men insidan ser lite tom ut tycker jag. Ska jag dekorera den nåt mer? Finns bild i mitt galleri under mappen Hemmagjorda kort.Sedan undrar jag - ni som gör egna kort döljer ni baksidan av dekorationerna på ngt sätt? Jag menar alltså, nu fäste jag t.ex. en brad på framsidan av kortet, men de små "benen" på den syns ju när man öppnar kortet?Så gärna lite konstruktiv kritik nu, tack! Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Jag limmar fast kortet på ett lite hårdare papper så inte baksidan syns. Dessutom blir det ju stabilare och lite mer som ett "riktigt" kort om det är hårt, det gillar jag

d(-_-)b
  • Skumpis

trez - VA??? Och det säger du nu när jag ska krypa till kojs Nu MÅSTE jag ju sitta uppe ett par timmar och beställa

Bröllopskortet är klart och det blev såååååå fint Valde en text av Ulf Lundell eftersom både jag och hon älskar honom Det var såååå mysigt att sitta och pyssla idag

*rusar in till houseofpaper*

• Marajjah

Ååå, jag vet att det har frågats om detta förr, men jag orkar bara inte kolla tillbaka alla de sidorna...

Hur många cm motsvarar ett album som är 8x8"? Finns det fler storlekar förutom 12x12" som är fyrkantigt?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Marajjah

Nu såg jag på rum o ram att de har album i 4x4" också. Vad motsvarar det då?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Skumpis

Marajjah - Om jag inte är helt ute och cyklar så borde det motsvara 20x20 samt 10x10 cm

• jenn79

Marajja: 12*12 är 30,5*30,5  Och då blir 4*4= 10*10 och 8*8= 20*20

Svar på tråden Scrapträsket