• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • cid

Hur struker man på dom där färgerna då?
    Med fingret bara eller?

• Sagomamma

Fluid chalks är som det låter på namnet, mer "blöta" liksom , medans torrchalks är torraCool! Torrchalks är använder man mer att färglägga om man stämplat tex (som ögonskugga ungefär) och fluid använder man på t ex foamstamps eller för att färga kanter på papper osv. (Det kan man även använda akrylfärg till och använda sig av foambrushes för att lägga på)

Fluid chalks använder man precis osm det är, man drar liksom med själva dynan mot papperskanten, eller duttar man bara på direkt på foamstampsen. (Glöm inte skölja av ordentligt efteråt bara)

• Cia o krabaten

Hej på er!
    Hemkommen från mässan 1000:- fattigare, men massa scrapsaker rikare
    HElt ok mässa. Inte super, men ok.
    Bättre än utbudet här hemma iaf

• Jo79

Oj Cia, undrar hur mycket du hade gjort av med om det varit en supermässa...?

Mamma till KaramEllen
  • cid

Åhh....jag hade också velat gå...men här får man nöja sig med att handla på nätet..

• Blue Vapor

Även jag hemkommen från mässan och fattig!

Super-lokal jämfört med HRC i höstas!! Men jag tyckte att utställarna hade lite saker med sig mot vad man är van vid.... Magnolia brukar ju ha MASSOR, men de hade ett bord som var typ hälften så stort som normalt. Halvtaskigt utbud av 12x12-papper också. Fast det är klart, jag hade ju lätt kunnat slå rot hos Papperalla! Jaja, hehe, pengar går ju åt ändå!

Blåste dryga 700 spänn på apseluta *host* förnödenheter som:
    *silent setter (tack högre makter för Inky!)
    *hörnpunch (varför har jag i flera års tid på allvar trott att jag någonsin kommer använda typ ett MYNT att göra runda hörn med?? )
    *2 av Magnolias botaniska stämpelmotiv
    *2 coola barnmotiv från Z-stämplar (där ska vi handla mer!)
    *2 fräcka motiv av Maryse Carrier (kommer mig liksom aldrig för att bestämma för hur många tusenlappar jag vill handla för av henne på nätet... )
    *lite papper
    *lite småttågott

Linn höll sig i det lilla skinnet och ho-ho:ade inte förrän mamma näääästan var färdig, och stod och febrilt letade mynt för att få ihop tillräckligt till Silent Settern som plötsligt inte alls var slut!

(Har köpt ny cool toppklädsel och paraflax till vagnen också, så jag är nästan i extas! *asg* )

• Blue Vapor

Det var EN sak på min lista som jag inte kunde köpa på mässan.... nämligen Reprints embossingpulver "Mother´s Day Pink" Det är så snablars snyggt..... jag får se till att få med mig det när jag är på Skapa nästa gång!

• Blommig

Tack så jätte mycket för alla hjälpsamma råd om Fluid Chalk. Ska beställa på en gång!:)

Såg också att nån annan frågade om hur ni gör med bokstäver. Det är jag också himla intressad av att veta. Själv klipper jag ibland ut bokstäver ur färgat papper (Jobbigt) eller så skriver jag själv. Men jag är en riktig nybörjare.

Håller på att göra en scrapbook till min älskling i födelsedagspresent på hans 30 års dag. Med bilder från hans liv fram tills nu. Jag är helt fast. Tiden bara rinner iväg när man sitter o trixar och fixar.

Har varit in hos flera av er här i tråden och kikat på era LO's. Ni gör verkligen jätte fint allihop. En annan dum fråga kanske...vad står LO för?

• Jen 82

Hittade en sk*tsnygg skärmaskin En ROSA! Dom ser ju så tråkiga ut annars och jämför man med min skalpell o skärlinjal ser den helt fantastisk ut
    sen så gick lite av vinsten till bröstcancer forskning

Trodde det skulle vara lite mer ebjudande priser men inte på det jag ville ha... Köpte ju ett suzy q foamstamp alfabet (både upper/lower) på house of paper för 7.98 dollar o på mässan fanns dom för 129:- st!!

Blommig: LayOut står LO för !

• BillaBong
    Blommig skrev 2006-05-27 22:14:20 följande:
    En annan dum fråga kanske...vad står LO för?

Layout ... Och inga frågor är för dumma!

d(-_-)b
Svar på tråden Scrapträsket