• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Matriark

Variationen i pris är större än så. Som jag skrivit tidigare.. billigaste fluid chalk jag hittat är 18 kr hos minneskatten, dyraste hela 29 kronor på scrap and giftcorner.

• Matriark

Den senare har fraktfritt.. men ett par fluids + nånting mer är man ju snabbt uppe i fraktkostnaden iaf...

• cid

Hur gör man med det dära fluid chalk´et?
    Tycker det ser så häftigt ut, men förstår inte hur ni får det så bra?!

Nästa fråga är; hur brukar ni göra med bokstäverna? Köper ni klistermärken? Rub-ons? Datautskrifter eller hur gör ni???

• Cheri

alltså.. fluid chalken, svaret var till Blommig

• Johannapanna

Nu blir det många frågor om fluid chalk. Jag undrar vilken färg man ska satsa på som första färg. Beror det på vilken färg papperet har eller ska man matcha det med fotot man scrappar?

• Sagomamma

Som första färg är det bra att köpa någon som är lite "jordig" i tonen, dark brown eller chestnut roan kanske amber clay t ex, dem kan man använda även till sina stämplar (titlar och sånt). Sen är det rätt kul att använda fluid chalk i samma färg som pappret också, blir en annan effekt än det där "slitna"/gamla. Så det är liksom vad man föredrar

• Johannapanna

Sagomamma: Tack så mycket! En fråga till: finns det något som hindrar att man köper begagnade fluid chalks? Blir de gamla eller torra eller liknande?

• Sagomamma

Nja, de tar ju helt enkelt slut... De räcker iofs lääänge, men tills sit tar färgen slut... Man kan klart fylla på dem igen, men jag vet inte... De är ju inte jättedyra (22 , så jag hade inte gjort det tror jag... men det är ju jag

• Johannapanna

Okej, då köper jag nya. Vad är det för skillnad mellan torra chalks och fluid chalks?

Svar på tråden Scrapträsket