• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong
    Nienna Calaelen skrev 2006-05-24 17:19:29 följande:
    Billabong - Ordernumret bör stå i orderbekräftelsen. Om du betalar med internetbank så väljer du meddelande istället för OCR och skriver ordernumret i fältet för OCR/Meddelande. Fast det kanske inte är precis så i din bank, jag har FSB, men något liknande bör det väl vara. ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~

Det var samma på min bank, Nordea. Tack!

Mamma till finaste Nova (f.060220)
  • Theodoris

Hej!
    Här har ni helt ny tjej på detta.
    Har velat börja länge, men nu ska jag ge mig in i djungeln.

Iaf så har jag en fråga. När jag surfat runt och tittat på folks olika sidor de gjort så ser jag att vissa har skrivit ut texten på datorn. Funkar det?

• jenn79

sussieb: Nu är jag här och härjar Ska dock inte på mässan.

Loppan: De tuberna ska jag jag spana in 12ml räcker ju ett tag ändå. Man använder ju inte så mycket åt gången ;

Jag har oxå fått mina papper från houseofpaper idag (sambeställde med jen82) Så nu ska det scrappas, men vi fuskade lite under dagen och började (UTAN det nya).

Fnyz: Betalade med VISA kort. Inga problem!!

Theodoriz: Jag har ännu inte gjort det, men det ska inte vara några problem alls att skriva ut på datorn.

Nu har jag äntligen fått ALLA mina bilder som hör till julen och PAPPER!! Och nu ska det göras ett 6*6 album från Emmas första jul

• Marajjah

Bitte71
    På mina flaskor från MM står det att de är archival-safe och non-toxic så det borde kanske stå på dina med..!?

Trez
    Jag tycker att det låter som en toppenpresent att ge bort till sambon. Personligt! Men vilken sorts album du ska göra vet jag inte?? Kanske om er tillsammans?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Cheri

Nyfiken, snälla haka på listan om ni känner er träffade

Jag ska gå på SkapaStockholm på lördag:
    Cheri

• Mella72

sagomamma- Ja, det är mycket möjligt att man bara har torra chalks till det, jag vet inte? Jag såg bara att torra chalks kunde man få i förpackning med flera olika färger för en femtilapp medan fluid chalk kostar ca 20:- för en färg. Tänkte att om det typ inte spelade någon roll så..
    Men jag får nog ta och köpa mig en fluid chalk först och testa eftersom ni alla säger att det är så bra

Finns det några här som scrappar som finns i närheten av mig? Jag bor utanför Ängelholm.

• Mella72

Tr3z- Jag tycker att du ska göra en BOH. Du kan ju samla in fakta (och bilder) från föräldrar/syskon/vänner. Sen kan du kanske göra en, om du hinner det med, en "vi älskar dig-bok" från dig och Joline.

• Blue Vapor

Theodoris - det funkar alldeles utmärkt att skriva ut på datorn! Kör på bara!

Cheri - skulle just fråga lite smått om någon mer ska dit... jag kommer smyga omkring där med barnvagnen..hoppas det är ganska mycket mer rymligt än var det var på HRC i höstas.... Blond tjej med svart Bugaboo, det är jag det! och en uttråkad sambo i släptåg... hehe.

• Mystjejen

Så!! Nu har jag lagt lillan och dukat fram allt material... Nu blir det scrapp hela natten... Känner mej superinspirerad nu när jag plockat fram allt. Kanske ett tips när man har stopp i scrapphjärnan, att bara sätta sig med alla grejer och ordna lite med dem eller nåt...jag vet inte, känner mig redan trött...oj hur ska detta gå!!!

• Cheri
    Jag ska gå på SkapaStockholm på lördag:
    Cheri
    Blue Vapor
Svar på tråden Scrapträsket