• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • timmerbacka

Svartnos

Det finns ju många ställen...men Magnolia tycker jag är ganska ok. Deras navigering för att hitta alla grejjer är dock lite rörig. magnolia.st/
    Papprika papprika.se/ eller scrappiz.se som finns länkad här ovanför..

• Mella72

Jag har köpt en drös medolika punchises och QKs och där fanns bland annat flera olika indextabs.Hur använder man dem? Någon som använt sig av det och vill visa? Likaså var det nåt som såg ut som en akt,hur ska man använda dem?

• kela81
    varför måste paprika vara stäng idag för När jag fick lust att scrappa men inte hadde den färgen på papper som jag ville...trotts mina nyinköpta buntar Varför är det alltid så för
  • malinka2

Fundera på en sak. Vilka scrapforum är ni medlemmar på? Vet att jag reggat mej på nåt som jag glömt o så är det ju självklart scrappiz...papprika, nån som finns där?
    Vad mer?

• lillvilda

någon här som köper scrapsaker, papper osv på tradera. jag har själv varit in nu och bjudit på lite papper. Lite svårt bara att veta vad som är prisv ärt osv. men jag ahde så lite papper hemma så jag tänkte att det kan ju inte va fel att fylla på förrådet lite. det finns ju mycket dekorationer oxå.

• svartnos

timmerbacka

tack så mycket för tipsen :)

• leamon

malinka2: självklart scrappiz som du skrev men är även inne på pyssel.net en del... Är visserligen inte så flitig med inlägg (inte här heller...) men läser desto mer!!! Har samma nick överallt...

• Sussieb

Lillvilda: Jag har handlat på tradera men bara dekorationer, papper vill jag se och så vill jag att så få som möjligt har fingrat på dem....
    man ska vara prismedveten för det kan lätt rinna iväg och bli dyrt....

malinka2: Jag är inne på Scrappiz, kollar ibland Papprika men är inte regad där.....

Timmerback: jag har varit på maraton flera gånger och Benjamin har varit med han är nu 10½ månader det har gått jättebra, Men från nu kommer han få vara hemma med pappa och storebror.

Svartnos: Mitt tips är scraproom, pysselpunkten och papprika.... Lyfter ett varnande finger för Magnolia, det kan ta LÅNG tid innan man får sina saker efter mycket tjat....

• bitte71

lillvilda: jag brukar buda på scrapsaker på Tradera, men då brukar jag oftast bara buda på kända papper (t.ex. Basic Grey) för då vet man vad man får. Sedan sätter jag alltid ett maxbelopp: för man ska ju tjäna på affären oxå! Som häromdagen såg jag att ett av Karen Fosters papper (de där månadspapperen) gick för 23 kronor!Förvånad När man kan få det för 7 kronor på t.ex. Scraproom!

Har gjort några Morsdagskort: ett till min mamma och ett till sambons mamma. Finns bild i galleriet om ngn vill kolla!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • lillvilda

bitte71, Sussieb: hej ja jag ska prova att köpa papper för första gången på tradera nu och se om jag blir nöjd. jag har oxå budat på lite "basic grey papper",stansar och lite annat spännande som man kan ha anvädning av. ja jag har sett att saker kan dra iväg i pris.
    jag var inne i stan och letade papper men de är ju så dyrt så jag tänkte att jag kan ju chansa och se om man hittar nått kul på tradera, jag vet ju lite vad jag är ute efter men det är svårt att vara prismedveten. jag var in å jämförde inne i stan vad stansar å dekorationer å sånt kostar. Hoppas jag gör nått fynd=)

Svar på tråden Scrapträsket