• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Mystjejen

Bitte:
    Jättefin LO! Tycker inte att d e för mycket gult. Tycker att blommorna var fina också men jag skulle nog chalkat på dem.

• bitte71

TACK snälla ni för alla fina ord om senaste LO:n *rodnar*Generad Men som sagt: jag skulle ha chalkat blommorna, men det kom jag på när jag klistrat fast dem och då gick det inte att få bort dem utan att göra sönder LO:n. Så därför blev det som det blev!

Nu ska jag nog påbörja en ny dubbel-LO av lite kort tagna på Legoland i somras - blir en liten paus från lillans album alltså!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • jenn79

Bitte: Kan var akul att göra annat oxå , ska börja på min/emmas (se vems det blir..) Lilla album om julen , iofs är hon med på bilderna, men det blir JULTEMA på allt

Efter allt pratande om akrylfärger på CO så var jag där idag och shoppade, både färg och en dymo *suktat länge* Men nu har jag en

Ska sätta mig nu scrappa lite

• Skumpis

jenn79 - Är det en gammal hederlig variant av dymon? Vad kostade den?

jenn igen - Hur länge fick du vänta på ditt paket från houseofpaper? Antar att jag bara hade otur som fick vänta 6 veckor. Är lite sugen på att shoppa igen

Sorry alla om jag inte kikar på allas LOs. Är fortfarande lite trött på scrapping. Är mest sugen på att shoppa prylar Fast igår så matchade jag papper till 7-8 fotoserier så nu är det bara att sätta igång egentligen.

• Lioness

Hej hej!

Oj det var länge sen jag var här inne och skrev, men jag har inte glömt er! *ler*

Jag är på jakt efter ett himmelsblått papper, har letat överallt!!! Är det nån här som kan tipsa om en bra affär där de har vackra blåa papper! Börjar bli desperat!

Alla tips är välkomna!!!

Lioness

• Marajjah

Lioness
    Ska det vara mönstrat eller cardstock?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • jenn79

skumpis: Jag fick mina papper på ganska precis 2 veckor från houseof paper!!!
    Dymo, jupp en gammal hederlig variant (en som man får skruva fram bokstäverna på ) Men den kostade 69:- Och det var ett rött märkband i den, sen kostar märkbanden 39:- för två st. (köpte en förp rött och en blå).

Kul att du börjar komma igång igen med scrappandet, min shoppa är MINST lika kul, och när man väl shoppat upp sig på nytt är man redo igen för scrapping

• Mystjejen

Hej! Nu har jag lagt ut bilder på mitt minialbum i mitt galleri. Ganska nöjd med tanke på hur fort jag gjorde det... Berätta gärna vad ni tycker. På de sidorna med dymo ord har jag använt den ni pratar om på CO. Jättebra, och man kan lägga i eget papper och "trycka" ut ord med, då får man ju den färg man vill. Fast det är ju lite psllrigt och funkar bäst med hårt papper.
    Jag vill också shoppa massa men det får bli en annan månad...

• Skumpis

Er kan man ju alltid lita på så därför ställer jag min scrappizfråga även här Jag efterlyser en dikt/vers/sångtext som jag kan skriva i ett bröllopskort. Någon som har någon idé?

• bitte71

Idag försökte jag mig på att göra egna kort också, det blev ett "grattis till nya huset"-kort till sambons syster som precis har köpt hus. Men jag skulle behöva lite hjälp: framsidan är jag väl hyfsat nöjd med för att vara första försöket, men insidan ser lite tom ut tycker jag. Ska jag dekorera den nåt mer? Finns bild i mitt galleri under mappen Hemmagjorda kort.

Sedan undrar jag - ni som gör egna kort döljer ni baksidan av dekorationerna på ngt sätt? Jag menar alltså, nu fäste jag t.ex. en brad på framsidan av kortet, men de små "benen" på den syns ju när man öppnar kortet?

Så gärna lite konstruktiv kritik nu, tack!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket