• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • tr3z

mamma i Småland - det ska bli kul å se!

• liiinda

Så nu har jag varit på panduro o köpt en massa roliga saker så nu ska jag försöka komma igång med scrapbooking!!
    Jag är en riktig nybörjare så jag kommer hänga här o sno åt mig en massa tips!

Jag har nog varit inne hos er alla o tjuvkikat på era verk!!
    Ni är ju jätteduktiga allihopa o det ser ut att vara riktigt roligt!!

Ikväll när kidsen har lagt sig så ska jag plocka fram min panduropåse o vara helt frånvarande från verkligheten!

• jenn79

Tacklar alla som tittar in på mina LO´s kul med komentarer på det jag gjort!! Ska kika in hos alla sen, när min tös vill samarbeta :-d

• Fnyz

har massa los som kommer komma ut bara jag får mina blommor. vill lägga ut dem i ordning så jag ska inte ha blommor på alla

• Mella72

Jag letar efter några 12" papper, ett med dalmatinerprickar på och en med tigerränder. Någon som sett det någonstans?

• Henriks wife

Tack för infot om albumet......har lagt bud på det som sagt, men ska kanske inte buda så mycket utan ta det lugnt nu...får jag det för 50 kan jag juh använda pappret och klistermärkerna i stället och köpa ett eget album, ja vi får se....men tack för tippset, så långt hade inte jag tänkt

• Cia o krabaten

Mella: Har sett det på min lokala scrapbutik... Men vet inte vilket märke hon har. Men det finns iaf!

• Sagomamma
    timmerbacka skrev 2006-05-29 13:04:06 följande:
    Behöver inspiration....något som passar till "bada"........ska på scrapp-mara på lördag..men vill ha lite idéer till dess..så man inte sitter 12 timmar som ett fån & inte får ngt gjort.
    Vad tror du om detta pappret?:

Karen Foster - Whirlpool
  • BillaBong

Hahaha! OJ vad dum jag kände mig i dag när jag hämtade ut mitt paket från Pappersbiten (snabb och bra service, rekomenderas!). Jag hade beställt Foamstamps - Alpha Mixed, en flaska Prima-blommor och retroblompunchen. Öppnade paketet, nästan kastar ut allt och spanar vilt efter mina bokstäver som jag längtat så mycket efter  ... "VAAAR ÄÄÄR MINA BOKSTÄÄÄVER?" Problemet var att jag letade efter en plastskiva med utskurna bokstäver i som man duttade färg i med Foam BRUSHES (inte stamps alltså)... Det här blev snurrigt! Huvudsaken var att de i alla fall fanns i paketet, men i en lite annan skepnad än vad jag fått för mig. Men så som de såg ut var ju faktiskt mycket bättre än så som jag trodde, så jag är toknöjd ändå

d(-_-)b
Svar på tråden Scrapträsket