• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • lillvilda

jo man hamnar lätt i tradera träsket..jag ahr bjudit på lite av varje. Nån grej såg jag själv att jag inte kommer tjäna så mycket på men så tjänade jag in en massa på nån annan grej så det blir väll bra i slutändan jag har oxå sett att det säljs delar av kit som man kan köpa billigt nån annastanns men jag har oxå hittat pappers hopplock som bara är perfekta för en viss Lo som jag ska göra så det blir nog bra. ska bli kul iaf bli kul att se vad man "vunnit" på. jag har haft scrapbutikers sidor uppe och jämfört lite priser

• Loppan79

Henriks wife - jättefint set tycker jag. Men tänkt på att det inte är ett postbound album, det är alltså inte plastfickor i albumet. Många scrappar i sånna album men man måste tänka på att man inte kan använda brads och öljetter som går rakt igenom eftersom man kommer scrappa även på baksidan.
    Jag har ingen aning om hur mycket det är värt så där kan jag tyvärr inte ge några tips

• Sagomamma

Gillar heller inte album som inte är postbound, då måste man ju planera och jag gillar att scrappa det jag för tillfället har "lust" med liksom

Många har frågat var de andra brukar handla, och jag drömde i natt att jag tipsade här inne om var JAG ju självklart handlarFörvånad (ni som hänger här "jämt" vet ju varför jag drömmer mardrömmar om detta *S*)...

• tr3z

och jag drömde så sjukt i natt....
    att vi skulle kasta en gammal soffa (som vi inte har) och i den soffan fanns det några runda delar som man kunde ta sönder och när man gjorde det vällde det ut öljetter och snygga pärlor i alla möjliga färger! Och så fanns det sex stycken såna där runda så till sist hade jag en hel hink med öljetter.... I wish!

• Lingonflickan
    Marajjah, tr3z och ni andra. Angående mina LO:s är de synliga för dem jag har i min adressbok som jag försöker uppdatera mellan varven. Det är egentligen inget speciellt med att vara med där men jag har varit väldigt självutlämnande här på FL och vill inte riskera att röja min identitet - med hänsyn till min familj - och det innebär att jag måste vara säker på att den som ser inte kan känna igen mig utanför FL. Det är inte illa menat alltså och jag har absolut inget emot dem som inte kan se mina LO:s (snälla tro inte det), men vet för lite om dem för att kunna vara säker. Hoppas verkligen inte att ni tar illa upp.
  • tr3z

mamma i Småland - Jag tar absolut inte illa upp!  Men då vet man ju att det inte är nån mening att försöka kolla in LO's i ditt galleri, vilket jag säkert kommer ha glömt nästa gång du säger att du har uppdaterat Så om du ser mig i besökslistan och jag inte har skrivit nåt i gästboken så vet du varför jag varit inne och snurrat

• BillaBong
    tr3z skrev 2006-05-29 11:22:56 följande:
    mamma i Småland - Jag tar absolut inte illa upp!  Men då vet man ju att det inte är nån mening att försöka kolla in LO's i ditt galleri, vilket jag säkert kommer ha glömt nästa gång du säger att du har uppdaterat Så om du ser mig i besökslistan och jag inte har skrivit nåt i gästboken så vet du varför jag varit inne och snurrat

Ja jag kan säga detsamma på en gång!  Är inne och snurrar hos alla i tråden för att se om det kommit ngn ny LO och för att jag antagligen glömt att jag var där för tre sekunder sen  

d(-_-)b
  • Anne81

Passar på att lägga ett inlägg jag oxå om att jag snurrar runt hos er andra för att försöka hitta lite inspiration och som ovanstående så kommer jag inte ihåg vem jag var hos och när. Ber om ursäkt men alla gör väldigt fina LO´s

• timmerbacka

Behöver inspiration....något som passar till "bada"........
    ska på scrapp-mara på lördag..men vill ha lite idéer till dess..så man inte sitter 12 timmar som ett fån & inte får ngt gjort.

Svar på tråden Scrapträsket