• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • aell

annika5064 - kollade länken... Oj, vilket galleri. Tänk om man kunde scrappa som hon!

• penni

Tack alla som vart inne o kikat o kommit med tips!! Det blev tre ankor på bilden till nu! och det gjorde faktiskt sitt tyckte jag

• tr3z

Åh, jag vill scrappa men jag har ingen lust... Konstigt dilemma det dära

• malinka2

tr3z: Oh vad jag känner igen det där! VILL scrappa o tänker hela dagen på vad jag ska scrappa på kvällen, sen väl vid scrapbordet blir det inte alls som man tänkt o då tappar jag lusten...har fått till EN Lo nu på en bra lång period, däremot börjat på kanske 10......

• tr3z

malinka2 - jag orkar inte nes börja.. Jag bara sätter mig och tittar på fotona och sen orkar jag inte bry mig mer.. Så det har inte blivit nåt på ett tag nu fastän jag verkligen VILL... Skönt att man inte är ensam

• malinka2

jag har ett litet fast album i nåt konstigt mått (typ 20x15) tänkte börja i det o se om inspirationen dyker på...Kankse går det bättre om man byter format ett tag, tänkte inte ha foton på alla sidor heller utan låta det blir som det blir...Ett album till mej o inte till allmänt beskådande , kankse kan det ta bort prestationsångesten
    Lycka till för dej tr3z!!

• BillaBong

OMFG! Förvånad Fiffis LO's var inte att leka med! Snacka om att få inspiration! Gillade speciellt "Kram!", riktigt snyggt!!!

Är också inne i någon såndär konstig period - känner som sjutton för att scrappa, men idéerna finns bara inte där när jag väl sätter mig ner och ska börja. Det är kanske det att man måste sätta sig ner preciiis när man känner som mest för det och inte bara när man kan (efter att bebis somnat eller pappa tagit med henne ut på en vagnprommis eller liknane) ...

d(-_-)b
  • miaIsL

Jag tycker scraputmaningen hjälper mig att få inspiration, då har jag lixom skissen att utgå från.
    Håller just nu på med smågrabbarnas "när-jag-var-liten-album" och efter varje skissutmaning har det iallafall blivit en sida gjord  

• tr3z

Ja, jus tnu är det bara utmaningarna som får mig att scrappa, annars har jag ingen inspiration alls.. Men jag har samlat på mig massor av skisser som jag VILL scrappa efter.. Har bara ingen inspiration att sätta mig och verkligen GÖRA det ...

Ska åka tåg hela natten men är iaf väl förberedd med papper och penna för jag tänkte försöka skissa lite själv för en gångs skull

• Sagomamma

Jag är så lycklig idag!!! Igårkväll beställde jag denna:(den undre delen) och visst är den UNDERBAR!!!!!

Svar på tråden Scrapträsket