• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Tbulle

Läser om stämplar lite och tycker det verkar kul.
    Men vad behöver jag som nybörjare?
    Det finns tydligen flera olika stämplar och olika färger. Vad är bäst att köpa som startpaket? Tänker mig mest använda till texter och ev. dekoration.
    En djungel det här...

• Tbulle

Jo, en fråga till: Var ligger den där bra scrapaffären i Stlhm? Var det på Hornsgatan? Och vad heter den? Har använt sökfuktionen, men det var för mycket att läsa.

• Jo79

Marajjah: Jag har ett svart AMM Urban Chic album. Stooort är det, men jättefint! Liksom läderimitation. Det är väl ett av de dyrare tror jag, men jag tycker att det är supersnyggt! Fast jag tror att jag kanske ska köpa nått annat nästa gång. Eller så gör jag inte det....

MKK: Jag har inte nån bra koll på scrapbutiker häromkring, men jag har varit på scrapbook etc. som ligger på danska vägen. Fast jag tycker inte de hade nått bra.. Du får väl kolla i bokhandlarna och panduro...

Mamma till KaramEllen
  • Mella72

Man läser på olika hemsidor att man kan sitta i butiken och pyssla. Man tar då med sina egna papper och så men man kan använda deras verktyg. Nu undrar jag, vad är det för verktyg man brukar få låna? År det typ skärmaskin bara eller är det även quickkutz så att man kan göra egna dies?

• längtans tider

Ska köpa alfabete i foam stamps.
    guud så många fina olika det finns! Har ju riktig beslutsångest nu vartifrån jag ska beställa, och vilken stil!
    Har funderat lite på mixed font, marmalade, bunnymade, m.f.l..
    någon som vet vart de finns foamstamps finns till bra priser??

• Sagomamma

l

längtans tider skrev 2006-06-05 13:05:42 följande:
    Ska köpa alfabete i foam stamps. guud så många fina olika det finns! Har ju riktig beslutsångest nu vartifrån jag ska beställa, och vilken stil! Har funderat lite på mixed font, marmalade, bunnymade, m.f.l.. någon som vet vart de finns foamstamps finns till bra priser??
    Skulle jag köpa bara ett så hade jag definitvt köpt "mixed font"! TRE alfabeten till priset av ETT! 159:- tror jag det kostar på de flesta ställen?
  • längtans tider

:) Ja precis!
    Kanske ska satsa på det då, någon här som har det? Blir det snyggt? Antar att bokstäverna passar att mixa lite med så man kan matcha olika bokstäver så det blir fint! :)

• Sagomamma

Det blir riktigt snyggt! Har ingen bild på när jag använt just det, men du vet hur det ser ut va? Annars finns det bild på de flesta nätbutiker... *kan ju inte säga så mycket mer*

• Loppan79

Henriks wife - det öppnar en scrapbook affär i Karlstad efter sommaren. Sök på scrappiz så tror jag att du hittar den, den hette nått med Annas..... har jag för mig.

Svar på tråden Scrapträsket