• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Matriark
    Marajjah skrev 2006-06-04 22:40:02 följande:
    Vad har ni för album ni som har 12x12? Alltså vad heter de? Vilka rekommenderar ni och varför? Jag är i stort behov att ett nytt eftersom jag har ungefär 20-30 LO:s som bara ligger i en låda... Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Jag rekommenderar Panduros album av den anledning att det bara kostar 99:- (lite mer om man vill ha tyg)  Det ser kanske lite tråkigt ut, men desto större möjligheter att dekorera även utsidan.
  • Jemmah

Många som lagt ut nya LOs ikväll Jag hör absolut till dem som surfar runt och tittar och försöker skriva nåt i gästboken och glömmer var jag varit, så hos vissa finns jag säker på listan både nu och då...

Undrar om det är någon som vet om det finns några roliga scrapbookingaffärer i Manchester? Vi åker dit om två veckor och det vore ju synd att missa något. Har dock försökt kolla nätbutiker och det verkar som om det mesta är dyrare i Storbrittannien så det kanske inte är värt det att shoppa där alls?

• malinka2

Jemmah: Vet tyvärr inget om shoppar i Manchester men jag måste säga JÖSSES en så söt liten unge du har! Charmtroll!!

/Malin som sååå gärna vill ha en till lite skrutt, bearbetar gubben för fullt

• Henriks wife

Först av allt vill jag ge en eloge till alla nya och snygga LO:s som ni har lagt in

Sen vill jag berätta att jag lagt in gubbens och min första egengjorda kort....vart väl lite si och så, men det är juh första gången så vi är rätt nöjda
    Ja, gubben är juh superstolt och tycker att det vart jätteläckert *s*

Ligger under handmade by us i mitt galleri...välkomna

Vi har börjat försöka
  • mkk

Jag ska till göteborg imorgon, finns det nån bra scrapbook affär där som inte kostar skjortan??

• Marajjah

Jemmah
    Min syrra bor i närheten av Manchester och jag vet att hon har handlat grejjer till mig. Försök goola fram nåt...

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Amelié77

Lifetime moments verkar vara dyrare än House of Paper, i alla fall de saker som jag kollat. Jag har beställt 2 ggr från HoP, första gången tog det ganska länge innan paketet kom, ca 4-5 veckor. Andra paketet beställde jag för en vecka sen, hoppas att det kommer snabbare. Det positiva med HoP är att de har fri frakt på ordrar över 50 USD. När jag beställde hade de dessutom ett erbjudande på -20% på hela ordern och fri frakt på beställningar över 20 USD.

• Jen 82

Lifetime momensts är aningen dyrare än house men ändå billigare än Sverige, o man måste betala frakt, men över $75 är det billigare o jag som passar på o beställa MYCKET när jag väl beställer från USA kommer lätt över $75 dollar... Beställde papper, dekos och foamstamp alfabet o lite annat smått o gott!!
    Jag har som sagt läst mycket negativt om house på scrappiz men när jag o jenn79 sambeställde kom det som sagt fort och smidigt! Vi har känsaln av att dom håller på o lägga ner eller någonting för det kommer liksom aldrig in nya saker och dom verkar sälja ut olika märken... Fast det är ju bara en gissning ! ! !

• Henriks wife

Jag funderade på om den finns nån Scrapbooking affär i Karlstad eller Örebro, har sökt lite på nätet, men hittar inget

Vi har börjat försöka
Svar på tråden Scrapträsket