• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • bitte71

2xA: attans att jag inte visste det - har beställt precis nu från pappersbiten! Jag har ju nämligen pysselpunkten i närheten (bor precis utanför Halmstad) så då hade jag kunnat spara fraktkostnaden genom att hämta det direkt! Jaja, inget att göra ngt åt nu - hoppas de har den kvar bara - väntar på bekräftelse från pappersbiten nu!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • MAMMSY

mamma i småland: Det funkar att måla vanlig mesh annars.. å så kan man använda såndär tapetväv, finns i tapetbutiker på rulle jättebilligt

• Lingonflickan
    Mammsy: tapetväv??? Menar du typ sån där strukturerad man målar på?  (kommer inte på vad det heter just nu) Är den syrafri då? Om jag målar mesh, vilken färg funkar då? har ju bara vågat köpa MM:s färgkit.
  • Sagomamma
    MAMMSY skrev 2006-06-07 19:48:13 följande:
    mamma i småland: Det funkar att måla vanlig mesh annars.. å så kan man använda såndär tapetväv, finns i tapetbutiker på rulle jättebilligt
    Ååå, tack för tipset!!!Skrattande
  • Sagomamma
    Lingonflickan skrev 2006-06-07 19:51:38 följande:
    Mammsy: tapetväv??? Menar du typ sån där strukturerad man målar på?  (kommer inte på vad det heter just nu) Är den syrafri då? Om jag målar mesh, vilken färg funkar då? har ju bara vågat köpa MM:s färgkit.
    Kan aldrig tänka mig att den är syrafri, men man kan ju använda den på t ex kort och så...
  • Fnyz

funderar på å beställa från pappersbiten. är det en bra butik?

• malinka2

Fnyz: jag tycker pappersbiten är en toppen affär! Hon är jättegullig, snabba svar o snabb leverans! Rekomenderar!

• Cia o krabaten

Är det någon som har ett bra "tillväxtdiagram"???
    En sån där kurva man fyller i på BVC alltså. Jag fick min kopierad, men har tappat bort den och går ju inte så ofta längre...

• Fnyz

det stog att man ska ange ordernummer när man förskottsbetalar men det står inget ordernummer....det står "ordernummer: " å så är det tomt där det ska stå liksom

• MAMMSY

Tror att det ska vara syrafritt faktist, fick tippset inne på scrappiz

Svar på tråden Scrapträsket