• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Lycka2

Zara Ö: Åhhåå låter ju super! Tack för tipset, beger mig dit genast för att kika.

• Amelié77

ZaraÖ - är också intresserad av att beställa såna foamstamps som du har. Men vad änvänder man för stämpeldynor till dem? Helt vanliga eller? Är de färdigt monterade eller hur funkar de?

• ZaraÖ

Ja foamstamps är alltid monterade o klara att använda Som en liten skumgummidyna med bokstaven på lixom! Man kan använda dyna men jag tcker att akrylfärger funkar bäst!

• Skumpis

Jag vill också ha foamstamps men de passar inte min scrapstil (om jag nu har en sådan ). Mina LOs blir alltid så symetriska och hårda och med starka kontraster. Önskar jag kunde göra lite mjukare behagligare LOs Fundersam

• Yppop

Hej alla scrap-fantaster!
    Jag är grymt sugen på att lära mig denna ädla konst men känner mig väldigt osäker på hur jag ska börja och vad som finns etc. Är det någon som vet någonstans i Stockholm där man kan gå en kurs?

Stort tack för svar!

• tr3z

Lycka - jag har både versaler och gemener i Jersey, som också finns på scraproom. De är väldigt stora, 6 cm höga, vilket är helt okej när jag stämlar på 12*12 men på 8*8 tar de upp nästan allt utrymme Men jag älskar dom, vill bara ha mindre att komplettera med Så dom som ZaraÖ pratade om verkar inte helt dumma faktiskt..

• tr3z

Skumpis - jag tyckte just du beskrev min stil

b
  • ZaraÖ

En idé *hihi* för velpottan här..om jag väljer ut, säg 5 skisser o startar en omröstningstråd, endast för medlemar i scrapträsket, så kan ni ju få välja vilken skiss ni helst vill göra till skissutmaningen nästa vecka! ..jag är nämligen världens veligaste människa och kommer aldrig kunna välja en själv utan att ångra mig 40 tusen gånger! Plus att jag nu har ca 15 st på lager..
    Så är det kul eller bara skitonödigt?Fundersam  

Skissoholic!
  • Loppan79

Jag kanske kan vara med i skissutmaningen nästa vecka! Jag får ju en massa nya papper i dag och förhoppningsvis lite inspiration av nya skissen

Svar på tråden Scrapträsket