• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Fiasko

Och just det. Glömde svara på själva frågan om när vi går ut med graviditeten. Jag tror det kommer att ske successivt. Nästa helg ska vi berätta för ett par av våra närmaste vänner, och helgen därpå för mitt närmaste gäng (vi ska nämligen på miniweekend då).

Men när det sker offentligt på typ Instagram vet jag inte. Det kan nog dröja ett tag.

• Ellendellen

Hej! 
    Jag tänkte hoppa in här. Är i vecka 9+2 och har bf 14 november. Jag har haft tre missfall på raken innan denna graviditet och inte velat vara med i någon sån här grupp då det känns för tidigt. Men nu har jag sett ett tickande hjärta på två VUL, ett i vecka 7+4 och senast i fredags så tanken på missfall börjar släppa mer och mer och jag bågar tänka att jag faktiskt väntar BARN. 

Är kul att läsa hur andra tänker osv. Är det någon mer som haft missfall/ma innan denna och graviditet?

• M4ms
    Ellendellen skrev 2019-04-14 08:13:37 följande:

Hej! 

Jag tänkte hoppa in här. Är i vecka 9+2 och har bf 14 november. Jag har haft tre missfall på raken innan denna graviditet och inte velat vara med i någon sån här grupp då det känns för tidigt. Men nu har jag sett ett tickande hjärta på två VUL, ett i vecka 7+4 och senast i fredags så tanken på missfall börjar släppa mer och mer och jag bågar tänka att jag faktiskt väntar BARN. 

Är kul att läsa hur andra tänker osv. Är det någon mer som haft missfall/ma innan denna och graviditet?

Jag är helt med dig. Varit på 1 vul för ca. 3 veckor sedan, ett tickande hjärta sågs då.

Nästa vecka är det dags igen, håller alla tummarna för ett hjärta slående. Men ibland känner jag mig inte gravid.

Kanske oron över att det ska vara ett ma/missfall...som jag fått tidigare, i slutet av januari..

Håller alla tummar för dig!
  • Lejon90
    Ellendellen skrev 2019-04-14 08:13:37 följande:

Hej! 

Hej! Jag är (enligt senaste mensen första dag) också i v 9 + 2 med Bf 14/11. Detta är vår tredje graviditet på ett år, med två MA innan (ett i maj-18 och nov-18). Båda dog i v 8. Nu har vi tagit oss förbi den veckan och jag börjar, precis som du, få hopp om att det kanske äntligen går vägen.
  • Ellendellen
    M4ms skrev 2019-04-14 10:29:32 följande:
    Jag är helt med dig. Varit på 1 vul för ca. 3 veckor sedan, ett tickande hjärta sågs då.

Nästa vecka är det dags igen, håller alla tummarna för ett hjärta slående. Men ibland känner jag mig inte gravid.

Kanske oron över att det ska vara ett ma/missfall...som jag fått tidigare, i slutet av januari..

Håller alla tummar för dig!
    Nej man blir lurad av kroppen ibland och känner sig inte ett dugg gravid. Hoppas att  VUL:et går bra!! Det är så underbart att få se ett tickande hjärta
  • Ellendellen
    Lejon90 skrev 2019-04-14 12:02:12 följande:
    Hej! Jag är (enligt senaste mensen första dag) också i v 9 + 2 med Bf 14/11. Detta är vår tredje graviditet på ett år, med två MA innan (ett i maj-18 och nov-18). Båda dog i v 8. Nu har vi tagit oss förbi den veckan och jag börjar, precis som du, få hopp om att det kanske äntligen går vägen.
    Jaaa det är så härligt att få lite hopp! Har också kommit längre nu än alla dom andra gångerna och det känns hoppfullt! 
  • Moderator
    Vi på Familjeliv vill tipsa om våra kurser inom gravidyoga!
    Många barnmorskor rekommenderar gravidyoga men många tycker att det är svårt att ta sig till en yogastudio. Ett bra sätt kan vara att testa gravidyoga hemma.

Gravidyoga närvaro: 
    https://app.coursio.com/store/familjeliv/gravidyoga-lugn-narvaro

Gravidyoga Värme, styrka och energi:   app.coursio.com/store/familjeliv/gravidyoga-varme-styrka-energi

Hur mysiga som helst! 
  • FruW85

Känns lite märkligt att FL går in och gör reklam såhär i trådar ..

• M4ms
    Ellendellen skrev 2019-04-14 13:45:54 följande:

Nej man blir lurad av kroppen ibland och känner sig inte ett dugg gravid. Hoppas att  VUL:et går bra!! Det är så underbart att få se ett tickande hjärta

Det var ett vanligt ultraljud utanpå magen och vi såg en liten ostkrok viftandes med armarna och ett hjärta picka. Vilken magisk känsla.

Mitt upp i allt så lyssnar jag knappt på vad BM säger, såklart.

Hon pratade om v.10, är det från senaste/första mens dagen dom räknar, eller räknar dom utifrån fostrets storlek?

Hon sa något om ca 10cm men det går inte ihop i foster storlek. Vad menar hon? Min sambo är lika säker som mig att hon sa ca 10cm.

Någon som vet?

Hur stor är risken för MF nu, finns det någon statistik? Man slutar ju aldrig oroas efter ett tidigare MF.
  • Snöoväder
    M4ms skrev 2019-04-16 15:33:41 följande:

Det var ett vanligt ultraljud utanpå magen och vi såg en liten ostkrok viftandes med armarna och ett hjärta picka. Vilken magisk känsla.

Mitt upp i allt så lyssnar jag knappt på vad BM säger, såklart.

Hon pratade om v.10, är det från senaste/första mens dagen dom räknar, eller räknar dom utifrån fostrets storlek?

Hon sa något om ca 10cm men det går inte ihop i foster storlek. Vad menar hon? Min sambo är lika säker som mig att hon sa ca 10cm.

Någon som vet?

Hur stor är risken för MF nu, finns det någon statistik? Man slutar ju aldrig oroas efter ett tidigare MF.

Är du i v 10 och kunde se så? Vilken lycka!

Ska på ultraljud imorgon gick in i vecka 8+0 idag. Många symptom har dock försvunnit så man är ju nervös om det verkligen finns något! Har ni fortfarande molvärk, ömma bröst eller liknande?
Svar på tråden Bf november 2019