Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
För min del om jag skulle bli beviljad ett tidigt ul så är det för att jag tidigare haft tre missfall, eller två missfall och ett MA. Gällande kub så har jag inte gjort det vid tidigare graviditer men nu är jag jag lite äldre och förutsättningarna lite annorlunda så jag ska prata med bm imorgon på första mötet men det lutar åt att vi kommer att göra kub.
Gör alla vul och kub här? Jag trodde det normala var att få vänta till v 19 för rul? Det är en lång väntan givetvis men jag har aldrig blivit erbjuden annat. Kub finns ju men är jättedyrt där jag bor.
Eller är det speciella omständigheter?
Gör alla vul och kub här? Jag trodde det normala var att få vänta till v 19 för rul? Det är en lång väntan givetvis men jag har aldrig blivit erbjuden annat. Kub finns ju men är jättedyrt där jag bor.
Jag har en fråga. Jag blev framflyttad från vecka 9 till vecka 10 men jag vet att jag är i vecka 9.
Men nu kommer ju sjukvården räkna med att jag är i 10 fast att jag inte är det. Varför blir det så här?
Hos bm i går . Är inte i vecka 9 utan i 10. På vul vi gjorde räknade dem embryo veckor inte grav.veckor :) lite smått orolig nu när många symptom försvunnit och en yttepytte liten ljusrosa flygning kom på pappret.. dock efter en tung ansträngning på jobbet... men bara att vänta till ul om nån vecka..
En fråga till er alla när tänker ni komma utv8ffentligt med er graviditet??
Fick tidigt ul pga missfall förra året.
Vi har valt att gå ut med det efter kub.
Hos bm i går . Är inte i vecka 9 utan i 10. På vul vi gjorde räknade dem embryo veckor inte grav.veckor :) lite smått orolig nu när många symptom försvunnit och en yttepytte liten ljusrosa flygning kom på pappret.. dock efter en tung ansträngning på jobbet... men bara att vänta till ul om nån vecka..
Jag är i vecka 8 och har berättat för min och min sambos familj, men inga vänner. Vi hade tänkt vänta lite till med familjerna också, men det blev för uppenbart när jag drack alkoholfritt på afterskin.
Jag trodde att jag skulle vilja berätta för alla med en gång, och jag tycker att det är hemskt och förlegat att man inte ska berätta för tidigt utifall man skulle få missfall.sådant skapar bara ännu mer tabu och tystnadskultur.
Med det sagt så känner jag just nu att det är skönt att inte alla vet. Man mår ju rätt kasst emellanåt, och då vill iaf jag helst vara ifred. Plus att det är rätt mysigt att ha en fin hemlis med min sambo. :)