Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Äntligen vad dagen för vårt tidiga UL. Fick se en liten liten böna med hjärta och hjärtslag. Helt otrolig känsla och lättnad. Grät hela tiden. Så overkligt.
Blev framflyttad ett par dagar och blev bestämd till 8+6. Beräknad 13 nov. Ska försöka njuta och bara tänka positivt framåt. Har ett missfall bakom oss som spökat i huvudet hela graviditeten. Nu ska jag försöka släppa all oro och bara glädjas. I morgon ska jag berätta för mina föräldrar och visa bild. Ska blir så roligt!
Usch illamåendet är riktigt jobbigt, jag kan ha det hela dagarna men har inte spytt nåt än. Vissa dagar vaknar jag utan illamående och då blir jag orolig o ängslig över det istället!
Får lite mensvärkskänningar då och då och det känns ju bra att livmodern växer :)
Imorgon är det inskrivningssamtal på MVC.
Jag har fått för mig att jag bär ett dött foster i magen .... känns jätte hemskt att gå runt och känna så. så orolig för missfall.
Har ännu inga symtom på att jag är gravid ( kanske att jag är lite trött och svälld och gasig men det kan man ju vara ändå)
Har ni andra hunnit med inskrivningssamtal?
Finns det någon som gjort ultraljud i vecka 9- 10? kan man göra det? kan man höra hjärtat slå utan att göra ultraljud (skulle så gärna vilja veta att lillen har det bra där inne)
Jag gjorde ett VUL i 8+6. Då kunde man se hjärtat slå.
Imorgon är det inskrivningssamtal på MVC.
Jag har fått för mig att jag bär ett dött foster i magen .... känns jätte hemskt att gå runt och känna så. så orolig för missfall.
Har ännu inga symtom på att jag är gravid ( kanske att jag är lite trött och svälld och gasig men det kan man ju vara ändå)
Har ni andra hunnit med inskrivningssamtal?
Finns det någon som gjort ultraljud i vecka 9- 10? kan man göra det? kan man höra hjärtat slå utan att göra ultraljud (skulle så gärna vilja veta att lillen har det bra där inne)
Nu vågar även jag skriva i tråden. Var på vul idag och fick se ett tickande hjärta. Vilken lättnad!
V 8+2 idag och har bf 18 november. Har en son på 15 mån.
Grattis Zasu!! Ville härlig känsla, hoppas också på att få uppleva den inom kort. Inskrivningssamtal imorgon och förmodligen planering av kub-test. Har också ungefär sedan jag upptäckte att jag är gravid haft en knöl/öm svullnad i ena armhålan, har ju naturligtvis googlat som man gör med allt och sett att man kan få svullna körtlar under graviditet, men eftersom det inte ger sig så ringde jag Hc idag och fick en tid imorgon, får se vad de säger. Idag knatar jag in i vecka 8, whoop whoop :) Bf är egentligen 27 november men kommer att bli tidigare då jag vet att det blir kejsarsnitt. Frågan är hur mycket tidigare då yngsta sonen var en månad tidig, men gissar runt mitten på november nånstans.
Kan man få foglossning så tidigt som i vecka 8 (7+2)?
Har ont i ryggslutet och strålar ner i rumpan, mest på höger sida.. Får så om jag stått/gått och lyft mycket på dagen, kommer på em och jag kan knappt ställa mig upp eller gå i trappor..
Jag hoppas det är något som försvinner av sig själv, för jag kan ju inte behöva ha ont i 32 veckor till... Jag har tränad kropp, så muskler finns. Men jag hoppas rätt träning annars är en lösning, har ni några bra tips?
Jag har en fråga. Jag blev framflyttad från vecka 9 till vecka 10 men jag vet att jag är i vecka 9.
Men nu kommer ju sjukvården räkna med att jag är i 10 fast att jag inte är det. Varför blir det så här?
Gör alla vul och kub här? Jag trodde det normala var att få vänta till v 19 för rul? Det är en lång väntan givetvis men jag har aldrig blivit erbjuden annat. Kub finns ju men är jättedyrt där jag bor.
Eller är det speciella omständigheter?
Gör alla vul och kub här? Jag trodde det normala var att få vänta till v 19 för rul? Det är en lång väntan givetvis men jag har aldrig blivit erbjuden annat. Kub finns ju men är jättedyrt där jag bor.
Eller är det speciella omständigheter?