• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Ellendellen
    M4ms skrev 2019-04-16 15:33:41 följande:
    Det var ett vanligt ultraljud utanpå magen och vi såg en liten ostkrok viftandes med armarna och ett hjärta picka. Vilken magisk känsla.

Mitt upp i allt så lyssnar jag knappt på vad BM säger, såklart.

Hon pratade om v.10, är det från senaste/första mens dagen dom räknar, eller räknar dom utifrån fostrets storlek?

Hon sa något om ca 10cm men det går inte ihop i foster storlek. Vad menar hon? Min sambo är lika säker som mig att hon sa ca 10cm.

Någon som vet?

Hur stor är risken för MF nu, finns det någon statistik? Man slutar ju aldrig oroas efter ett tidigare MF.
    Va skönt :D 
    Hon räknade säkert efter fostrets storlek, det gjorde dom på mitt första VUL. 
    vet inte vad hon menade med 10 cm, är ju for mkt för att vara fostret.
  • Ellendellen
    Snöoväder skrev 2019-04-16 16:32:09 följande:
    Är du i v 10 och kunde se så? Vilken lycka!

Ska på ultraljud imorgon gick in i vecka 8+0 idag. Många symptom har dock försvunnit så man är ju nervös om det verkligen finns något! Har ni fortfarande molvärk, ömma bröst eller liknande?
    Jag tycker att mina symtom kommer och går lite hela tiden. Har börjat släppa tanken på missfall mer och mer så känner inte efter lika mycket som förut men förra veckan gick jag runt och klämde på brösten hela tiden haha
  • M4ms
    Snöoväder skrev 2019-04-16 16:32:09 följande:

Är du i v 10 och kunde se så? Vilken lycka!

Ska på ultraljud imorgon gick in i vecka 8+0 idag. Många symptom har dock försvunnit så man är ju nervös om det verkligen finns något! Har ni fortfarande molvärk, ömma bröst eller liknande?

Nja, v11 enligt BM.

Det är svårt att veta när jag senast hade ägglossning då jag hade ett missfall i slutet av januari/början av feb.

Fick ingen mens emellan. Men v11 störst troligt.

Det var häftigt att se. Hon pekade ut näsa och ögon också, inget vi kunde se utan ett tränat öga såklart...

Mina symtom var också nästan borta, kände mig inte gravid öht. Å andra sidan är det första graviditeten så jag har nog inte hajat hur jag ska känna haha.

Läste någonstans att de allra första ultraljuden görs mellan v. 8-10 då symtomen oftast avtar och man blir orolig. Men oftast ser graviditeten fortfarande bra ut.
  • M4ms
    Ellendellen skrev 2019-04-16 16:57:39 följande:

Va skönt :D 

Hon räknade säkert efter fostrets storlek, det gjorde dom på mitt första VUL. 

vet inte vad hon menade med 10 cm, är ju for mkt för att vara fostret.

Som sagt, jag var nog dålig på att lyssna och 10cm är nog inte aktuellt i min vecka.

Jag kanske blanda ihop alla nummer hon sa ????
  • Snöoväder

V 9 (8+1) idag och har gjort vul, fick se huvud och rumpa och ett hjärta. Vilken känsla <3

För att vara gravid mår jag riktigt bra, men orolig för att ett illamående ska dyka upp det är man... Nu ska jag ringa mvc imorgon? Vad brukar man göra efter det ni som har barn redan? Hur fort börjar man gå där och hur ofta?

• gavle026

Grattis Snöoväder, vad läckert!! Jag skrevs in förra veckan hos bm (går in i v 9 idag) och ska tillbaka till henne nästa fredag, bla för cellprov. Sen tror jag att det blir ett längre glapp till nästa besök. Har fått tid för kub-ultraljudet den 20 maj, vilket känns som en hel evighet eftersom det är det enda ultraljudet innan rutinultraljudet i sommar. Känns som att dagarna segar sig fram nu. Mår ganska illa, tycker att antingen äter man för att man mår illa eller så mår man illa för att man är mätt :) Har berättat för ett par kompisar, och kommer att bli tvungen att berätta för ett par till om två veckor, sen är min önskan att vänta till efter ultraljudet i maj innan vi berättar för föräldrar. Får väl se om vi kan hålla oss till det :)

• Snöoväder
    gavle026 skrev 2019-04-18 08:45:30 följande:

Grattis Snöoväder, vad läckert!! Jag skrevs in förra veckan hos bm (går in i v 9 idag) och ska tillbaka till henne nästa fredag, bla för cellprov. Sen tror jag att det blir ett längre glapp till nästa besök. Har fått tid för kub-ultraljudet den 20 maj, vilket känns som en hel evighet eftersom det är det enda ultraljudet innan rutinultraljudet i sommar. Känns som att dagarna segar sig fram nu. Mår ganska illa, tycker att antingen äter man för att man mår illa eller så mår man illa för att man är mätt :) Har berättat för ett par kompisar, och kommer att bli tvungen att berätta för ett par till om två veckor, sen är min önskan att vänta till efter ultraljudet i maj innan vi berättar för föräldrar. Får väl se om vi kan hålla oss till det :)

Okej vad bra att du får komma in och göra cellprov, gjorde mitt för någon månad sen så plussade samma vecka som jag fick det svaret

Ja det kändes långt bort med 20 maj, jag får väl något liknande. Då verkar det inte vara så mycket besök i början vilket känns skönt, om allt är som det ska. Då är det bara ultraljudet man får längta till!

Kul att ni har berättat, vi ska vänta ett tag till. Jag väntar helst länge med att berätta men det beror ju på hur jag kommer må och hur tjock man blir... Börjar det synas så måste man ju berätta. Och jag har redan fått lite mage så döljer det så gott det går, men gissar att det är tarmarna fortfarande... Då vårat lilla hjärta bara var 18 mm igår :'-D
  • gavle026

Ja jag har varit lite nojjig över cellprovet men det ska ju absolut inte ha någon inverkan på graviditeten så det är väl bra att få det överstökat. Samma här, man hoppas kunna dölja det ganska länge, men är svullen som bara den så får väl se. Har en tarmsjukdom så mina tarmar lever sitt egna liv även i vanliga fall och ger svullen mage, och det är ju inte bättre nu direkt :) Nä nu får veckorna trilla på så man kan slappna av lite! De vänner jag berättat för är en nära som ligger ungefär en månad före i graviditet, en som fick sin son i mars efter insemination och min närmaste vän som jag ska på konsert med i november (!) och hon blev lite fundersam över varför jag bokat sittplatser :) :)

• Snöoväder
    gavle026 skrev 2019-04-18 11:18:55 följande:

Ja jag har varit lite nojjig över cellprovet men det ska ju absolut inte ha någon inverkan på graviditeten så det är väl bra att få det överstökat. Samma här, man hoppas kunna dölja det ganska länge, men är svullen som bara den så får väl se. Har en tarmsjukdom så mina tarmar lever sitt egna liv även i vanliga fall och ger svullen mage, och det är ju inte bättre nu direkt :) Nä nu får veckorna trilla på så man kan slappna av lite! De vänner jag berättat för är en nära som ligger ungefär en månad före i graviditet, en som fick sin son i mars efter insemination och min närmaste vän som jag ska på konsert med i november (!) och hon blev lite fundersam över varför jag bokat sittplatser :) :)

Ja och det känns inget heller att göra det, tyckte jag iaf.

Vad roligt, jag har ingen i min närhet som är gravid vad jag vet eller vänner som har små barn. Vi blir som de första i vårat umgänge som skaffar barn, men hoppas fler blir sugna när vi får vårat. Så man kan umgås med fler mammor under mammaledigheten!
  • Bunsy

Vul idag (11+5) och fick veta att han inte såg något foster. Tungt besked... Fick lämna blodprov då jag fortfarande får plus på stickorna, och ska jämföra med prov nästa vecka.

Lycka till alla ni som plussat <3

Svar på tråden Bf november 2019