• Anonym (Tipsa)

Tipsa försäkringskassan?

Jag funderar på att tipsa försäkringskassan om en bekant. Denna bekanta är tydligen för sjuk för att arbeta helt men orkar motionera, baka, måla med mera. Ska jag tipsa försäkringskassan att denna människa är en potentiell fuskare?

• Svar på tråden Tipsa försäkringskassan?
  • Anonym (anonymm)

Förut sov jag till halv 1 på dagen och gjorde ingenting om dagarna. Borstade inte ens håret för jag orkade inte. Mådde så dåligt psykiskt. Orkade inte ens byta kläder. Gixk runt i samma hela tiden. Mjukisbyxor bara. Orkade inte städa hemma heller.

Nu springer jag har hand om mig själv mer försöker gå upp tidigt på morgonen osv.

Vet du varför ?

För jag fått ta det lugnt. För jag fått vara hemma och återhämta mig i lugn och ro med min ångest och depression. Hade man tvingat ut mig hade jag gått sönder.

Vad är det du inte fattar ? Eller driver du bara med oss?

• Anonym (anonymm)

Du måste bara driva med oss för när det.är så många som förklarar borde du förstå.

• Anonym (Tipsa)

Men snälla nej det klart jag inte driver. Ni verkar ha missat att det inte är er jag stör mig på utan min bekanta som faktiskt verkar njuta av att slippa arbeta?

• sextiotalist
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-17 19:45:49 följande:

Men snälla nej det klart jag inte driver. Ni verkar ha missat att det inte är er jag stör mig på utan min bekanta som faktiskt verkar njuta av att slippa arbeta?

För att hon mår bättre av att vara hemma, inte slippa det stresspåslag som troligen ett arbete medför, som gör att hennes PTSD gör sig tillkänna.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-17 18:12:35 följande:
    Njae. Jag står fast vid att man ska vila när man är sjuk för att ta sig tillbaka till arbetslivet fortast möjligt. Som jag skrivit så verkar hon njuta av sin tillvaro att göra det hon känner för.
    I få fall krävs det vila för att bli frisk snarare är det så att anpassad aktivitet är vad som får människor att bli friskare fortare är ju tom. så att man i rehabilitering blir tillsagd att vila ute dvs. inte hålla sig sängliggande utan aktivera sig så mycket man vill och klarar av.
  • Anonym (anonymm)

Men det är ju samma sak med henne som oss.
  • Anonym (empty)

Är det olagligt att njuta? Det kanske är just det som är vägen tillbaka till ett friskt liv tillbaka på arbetsmarknaden..

Hon lär ju inte bli friskare snabbare av att gå runt och plågas. Tänk lite!

• EnAnonumius
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-17 18:12:35 följande:
    Njae. Jag står fast vid att man ska vila när man är sjuk för att ta sig tillbaka till arbetslivet fortast möjligt. Som jag skrivit så verkar hon njuta av sin tillvaro att göra det hon känner för.

Du verkar ju njuta i fulla drag av att överbevisa för andra att du är 100%  faktaresistent person.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (anonymm)

Har du något emot personen annars också?

• Tiina87

Dunster dig på att hon är sjukskriven, förmodligen för PTSD och inte arbetar. Det är ingen dans på rosor att ha PTSD oavsett om man är sjukskriven eller inte.
Svar på tråden Tipsa försäkringskassan?