• Anonym (Tipsa)

Tipsa försäkringskassan?

Jag funderar på att tipsa försäkringskassan om en bekant. Denna bekanta är tydligen för sjuk för att arbeta helt men orkar motionera, baka, måla med mera. Ska jag tipsa försäkringskassan att denna människa är en potentiell fuskare?

• Svar på tråden Tipsa försäkringskassan?
  • Anonym (Lägg ner)

Varför är personen sjukskriven?

Kropp eller psyke?

Om det är psyke så tycker jag skvallrade är riktigt lågt.

• Anonym (Men)
    Tiina87 skrev 2019-04-17 21:21:23 följande:
    Så varför ska du anmäla? Svartsjuk?
    Avundsjuk menar du, inte svartsjuk!
  • Anonym (Oxå ptsd)

Ts när jag var sjukskriven fick jag en skriftlig plan av fk med vad jag skulle göra som daglig motion, vardags sysslor, träffa vänner mm. Fk vill ha ut alla i arbete inte ha en liggandes i sängen. Tråkigt att du behöver vara avundsjuk på en som är sjuk.

• Ev95

Jag tycker absolut inte du ska tipsa förrän du har allvarliga anledningar till det, sparka inte på den som redan ligger ner..

• Tiina87
    Anonym (Men) skrev 2019-04-18 17:04:24 följande:

Avundsjuk menar du, inte svartsjuk!

Nja, man svartsjuk också
  • Anonym (anonymm)
    Kirenaj68 skrev 2019-04-18 02:21:34 följande:

Tipsa på bara. Har heller inte mycket till övers för folk som utnyttjar systemet på fel sätt.

Fast det gör inte personen.
  • Anonym (Tipsa)

Jag provoceras utav denna bekanta pågrund av att det finns andra jag känner som mycket väl är i behov av sjukskrivning som inte får det beviljat. Ni får skriva vad ni vill men hon som är sjukskriven njuter av att lalla runt hemma, idag var hon och lunchade med en kompis, såg detta på Facebook.

• Anonym (Tipsa)

Men ni har rätt i en sak, jag vill inte jobba heltid.

• Tiina87
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-18 23:04:21 följande:

Jag provoceras utav denna bekanta pågrund av att det finns andra jag känner som mycket väl är i behov av sjukskrivning som inte får det beviljat. Ni får skriva vad ni vill men hon som är sjukskriven njuter av att lalla runt hemma, idag var hon och lunchade med en kompis, såg detta på Facebook.

Det är helt ok att luncha med en kompis trots för att man är sjukskriven. Att din andra bekanta/vän inte får din sjukskrivning av fk beror till stor del på hur läkaren skriver och vad för sjukdom det handlar om. Det har dock inget att göra med det din bekanta är sjukskriven för.
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-18 23:05:33 följande:

Men ni har rätt i en sak, jag vill inte jobba heltid.

Så gå ner i tid då.
  • Anonym (Tipsa)
    Tiina87 skrev 2019-04-18 23:09:18 följande:

Det är helt ok att luncha med en kompis trots för att man är sjukskriven. Att din andra bekanta/vän inte får din sjukskrivning av fk beror till stor del på hur läkaren skriver och vad för sjukdom det handlar om. Det har dock inget att göra med det din bekanta är sjukskriven för.Så gå ner i tid då.

Får/kan inte gå ner i tid. Finns inga alternativ.
Svar på tråden Tipsa försäkringskassan?