• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Lyckoklöver
    Lumas skrev 2019-07-19 21:31:47 följande:

En fråga. Tog ett digitalt nu som visade gravid 2-3 veckor. Jag fick positivt på äl test den 6/7. Testet visar ju när ungefär ägget blev befruktat,visst? Men HUR kan den visa så om jag fick utslag på mitt äl test för 13 dagar sedan?

Vad konstigt. För jag själv borde ha fått positivt på ägglossningstest den 3-4/7 och mott digitala visade 1-2 veckor. Så jag förstår inte alls. Hoppas att någon annan har någon vettig förklaring.
  • Lyckoklöver
    Pepsin skrev 2019-07-19 20:44:20 följande:

Åh så roligt! Stort grattis! :) såg att det var elfte försöket för er, precis som för oss. Vi har dock inte plussat än! Gjorde ni någon skillnad? Tips mottages tacksamt :D

Tack snälla. Så roligt men läskigt. När man hoppats så länge och det plötsligt blir verklighet. Känslorna är helt tokiga just nu ;)

Håller tummarna att ni också lyckas på det elfte försöket. Var i cykeln är du just nu? Skillnaden är att jag försökte släppa på pressen lite (Lättare sagt än gjort ). Genom att undvika att ta tempen och att inte använda ältest.

Sedan några månader tillbaka gjorde jag en hårmineralanalys och balanserade kroppen på det den behövde utifrån den. Slutligen så testade jag att gå på kinesisk akupunktur. Hon satte nålarna för att främja fertilitet och gav mig kinesiska örter. Akupunktur kan jag rekommendera. Bara för att det var så avslappnade. Långt svar här... håller tummarna för er <3
  • Pyret13

Kan det vara tvillingar? Då producerar man väl mkt mer hcg, vilket skulle kunna ge det resultatet på testet då du kommer upp snabbare i samma mängd som du kanske gjort med ett barn i den perioden. Vet inte alls, bara en tanke.

En fråga. Tog ett digitalt nu som visade gravid 2-3 veckor. Jag fick positivt på äl test den 6/7. Testet visar ju när ungefär ägget blev befruktat,visst? Men HUR kan den visa så om jag fick utslag på mitt äl test för 13 dagar sedan?

• Espresso

Med första barnet fick jag 2-3 veckor på digitalt på äl+14 så det är nog inga konstigheter. Inga tvillingar för mig pga det.
  • Lumas
    Pyret13 skrev 2019-07-19 23:48:39 följande:

Kan det vara tvillingar? Då producerar man väl mkt mer hcg, vilket skulle kunna ge det resultatet på testet då du kommer upp snabbare i samma mängd som du kanske gjort med ett barn i den perioden. Vet inte alls, bara en tanke.

i vårat fall är det inte helt omöjligt faktiskt. Vi får se vad dom säger på ultraljudet den 20/8 :)
    Espresso skrev 2019-07-20 06:33:47 följande:
    Med första barnet fick jag 2-3 veckor på digitalt på äl+14 så det är nog inga konstigheter. Inga tvillingar för mig pga det.
    men kan ägget alltså bli befruktat så snabbt som en dag efter äl? Och vet du hur testet kan "veta sånt"? Haha förlåt för dumma frågor men jag är lite förvirrad och nyfiken! Kanske då att spermierna har legat där och väntat redan innan ägget släppte? Mycket intressant det här :D

tack för era svar tjejer <3
  • Pyret13

Spännande! Och grattis oavsett en eller två små!

Lumas skrev 2019-07-20 06:51:00 följande:

i vårat fall är det inte helt omöjligt faktiskt. Vi får se vad dom säger på ultraljudet den 20/8 :)men kan ägget alltså bli befruktat så snabbt som en dag efter äl? Och vet du hur testet kan "veta sånt"? Haha förlåt för dumma frågor men jag är lite förvirrad och nyfiken! Kanske då att spermierna har legat där och väntat redan innan ägget släppte? Mycket intressant det här :D

tack för era svar tjejer <3

• LBP91

Nu är jag riktigt förvirrad! Tog ett clear blue early igår som visade neg trotts typ BIM-2. Idag när jag vaknar hade jag typiska ÄL-flytningar. Tur att vi fick till det inatt ifall att det verkligen är ÄL just nu.

• Lumas
    Pyret13 skrev 2019-07-20 07:36:37 följande:

Spännande! Och grattis oavsett en eller två små!

Taack <3
  • glitterhitta

Den går efter hur mycket hcg som påvisas i urinen så det är så olika, då har du alltså mycket av hormonet i dig helt enkelt. Det går inte att lita på det där för att avgöra veckor då allas hormonnivå är olika utan att det betyder att någonting är fel eller att det ska vara fler än en.
    Det handlar dessutom om bara några dagars skillnad för dig så det är ingenting konstigt med det. Jag kommer ta ett sånt test på onsdag när vi kommer hem igen och då är jag på äl+16 vilket den då "borde" visa 2-3 veckor men inga konstigheter heller om den visar 1-2 veckor.
Svar på tråden BIM juli 2019