• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • glitterhitta
    Lyckoklöver skrev 2019-07-19 19:34:29 följande:
    Så kul att även andra också ser :) Blir spännande att se ditt test från i dag. Vilken dag efter ÄL är du?

Jag är hyfsat säker då jag känner av ägglossningen. Men jag kan ha en eller två dagar fel.
    Idag är jag på äl+12 :) Så dessa är från torsdag, fredag och idag lördag!

Det blåa testet syns stegringen mest på, RFSU segar på lite grann även om det också har blivit lite starkare :D
  • nataliei

Härligt! Stort grattis!!

glitterhitta skrev 2019-07-20 09:03:42 följande:

Det blåa testet syns stegringen mest på, RFSU segar på lite grann även om det också har blivit lite starkare :D

• nataliei

Bim 26/7, kaaaanske fått världens svagaste skugga idag på testet. Men vågar inte hoppas på något. Har testat typ alla dagar och idag var första gången det såg annorlunda ut. Sist jag plussade gjorde jag det äl+7, ruvardag 5.

Hoppas hoppas

• Tiolina
    Lyckoklöver skrev 2019-07-19 23:30:43 följande:

Tack snälla. Så roligt men läskigt. När man hoppats så länge och det plötsligt blir verklighet. Känslorna är helt tokiga just nu ;)

Håller tummarna att ni också lyckas på det elfte försöket. Var i cykeln är du just nu? Skillnaden är att jag försökte släppa på pressen lite (Lättare sagt än gjort ). Genom att undvika att ta tempen och att inte använda ältest.

Sedan några månader tillbaka gjorde jag en hårmineralanalys och balanserade kroppen på det den behövde utifrån den. Slutligen så testade jag att gå på kinesisk akupunktur. Hon satte nålarna för att främja fertilitet och gav mig kinesiska örter. Akupunktur kan jag rekommendera. Bara för att det var så avslappnade. Långt svar här... håller tummarna för er <3

Så härligt!! Stort grattis :D

Jag kan också rekommendera akupunktur. Inte gått på ett tag nu pga dyrt, men förra gången jag blev oplanerat gravid innan missfall så fick jag akupunktur och kinesiska örter för andra orsaker :)
  • Lyckoklöver
    glitterhitta skrev 2019-07-20 09:03:42 följande:

Häftigt att man kan se stegringen så bra. Så roligt. Stort grattis :)
  • Lyckoklöver
    nataliei skrev 2019-07-20 09:32:45 följande:

Bim 26/7, kaaaanske fått världens svagaste skugga idag på testet. Men vågar inte hoppas på något. Har testat typ alla dagar och idag var första gången det såg annorlunda ut. Sist jag plussade gjorde jag det äl+7, ruvardag 5.

Hoppas hoppas

Håller tummarna för dig :)
  • Lyckoklöver
    Tiolina skrev 2019-07-20 10:45:04 följande:

Så härligt!! Stort grattis :D

Jag kan också rekommendera akupunktur. Inte gått på ett tag nu pga dyrt, men förra gången jag blev oplanerat gravid innan missfall så fick jag akupunktur och kinesiska örter för andra orsaker :)

Tack :)

Häftigt att du också rekommendera akupunktur. Så avkopplande men lite dyrt ja.
  • Saga92

Är det ens möjligt att det kan bli något bra av det här?.. I måndags på BIM+1 fick jag en brun flytning. Den försvann samma kväll och sen har det inte varit något mer av det. Jag hade en mängd graviditetstest hemma och valde att ta ett varje dag i några dagar för att se så det blir en fun stegring. Nu har jag alltså tagit nästan ett varje dag i 1 vecka men det händer ju ingenting. Får det verkligen vara så?.. jag tänker bara på mitt missfall förra månaden. Vill verkligen inte att det slutar där igen :(

• Pepsin

Jag har ingen erfarenhet av detta men jag skulle nog ringa och be om blodprov eller ultraljud eller nåt, med tanke på att du hade missfall förut. Men hoppas VERKLIGEN att det inte är missfall denna gång! <3

Saga92 skrev 2019-07-20 16:32:18 följande:

Är det ens möjligt att det kan bli något bra av det här?.. I måndags på BIM+1 fick jag en brun flytning. Den försvann samma kväll och sen har det inte varit något mer av det. Jag hade en mängd graviditetstest hemma och valde att ta ett varje dag i några dagar för att se så det blir en fun stegring. Nu har jag alltså tagit nästan ett varje dag i 1 vecka men det händer ju ingenting. Får det verkligen vara så?.. jag tänker bara på mitt missfall förra månaden. Vill verkligen inte att det slutar där igen :(

• nataliei

Just den bruna flytningen är nog ingen fara. Hcg ska väl fördubblas varannan dag ? Men än så länge verkar inte dina test bli svagare iaf. Hoppas på allt gott för dig!

Har du haft ett missfall tidigare ?

Saga92 skrev 2019-07-20 16:32:18 följande:

Svar på tråden BIM juli 2019