• Anonym (Anonym)

Kärlek vid otrohet

Är det vanligt att man lämnar sin partner för den man är otrogen med ?

Jag är den 2 a kvinnan sedan 1 år tillbaka vi har känt varandra i flera år men för ett år sedan tog vi steget att gå vidare. Jag viste innan att relationen till sambon inte va bra och att de slutat ha sex. Han sitter i en jobbig situation med löften å åtaganden som gör att han inte lämnar henne. Han sa från början det kommer ta tid å det måste göras på hans sätt. Jag gråter & önskar det va mig han åkte hem till. Jag trodde jag kunde hantera det men det gör ont att vi inte kommer vidare.

Det är mig han delar tankar å känslor med. Det är vi som talar om allt viktigt och oviktigt i livet. Vi spenderar timmar i telefonen men tyvärr ses vi alldeles för sällan då han inte vågar riskera något. Vi har en otrolig passion till varandra. Vi leker inte med varandra men hur ska jag göra för att klara denna känslomässiga berg och dalbana ?

Hur tänker ni som lever i förhållande kring allt och hur överlever ni andra som är älskare /älskarinna?

Dumma kommentarer undanbedes.

• Svar på tråden Kärlek vid otrohet
  • Anonym (Följ ditt hjärta!)
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 18:29:42 följande:

Nja, älskarinnan vet väl inte vad han tänker och känner. Det enda hon vet är vad han säger att han tycker och tänker. Men det behöver ju inte vara sant eller hur? Om han kan ljuga för fru och barn varför skulle han inte kunna ljuga för älskarinnan?

Att många otrogna män ljuger för älskarinnan är väl knappast någon fördom utan fakta?

Varför skulle någon vara bitter över att inte vara en otrogen man eller en älskarinna? Det är väl snarare något det flesta är glada över att inte vara?

Insåg nu att jag svarade till fel person! Skulle vara svar till " vargen" som skrev att han varit uppriktig från början. Ursäkta:)
  • Tecum
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 18:11:07 följande:
    2% av det jag skrev? Dvs otrogna män som gifter sig med älskarinnan

Att två personer aom är otrogna och inte vill lämna sina respektive inte gifter säger väl sig självt inte kommer gifta sig. Ingen av dem har för avsikt att göra det.

Ja det skulle vara intressant med bättre statistik kring de frågorna.

Vad tror du själv? Hur många procent av männen som lovar älskarinnan att de ska skilja sig håller sitt ord?
    Jag tror man kan dela upp dem i tre kategorier. En tredjedel som medvetet bluffar om att lämna för att hålla älskarinnan varm, en tredjedel som vill lämna men som inte vågar eller kommer sig för och en tredjedel som faktiskt lämnar, ofta i ett tidigt skede av otroheten. Den sista tredjedelen hör man inte talas om så ofta då det i allmänhet uppfattas som en "vanlig" skilsmässa.
  • Anonym (Vargen)
    Anonym (Följ ditt hjärta!) skrev 2019-06-03 18:45:00 följande:

Ajdå, tyvärr skrev du det till ett levande bevis på att det faktiskt händer ibland.

Jo visst händer det. Finns de som vinner drömvinsten på lotto också.

Men majoriteten som spelar får på sin höjd några småvinster även om dom fantiserar om den stora.

Men det gäller att vara medveten om att drömvinsten är en dröm och verkligheten för det stora flertalet är att gå lottlös. Man får förväntas sig att bli utan högvinst även om man hoppas på det. Sen väga kostnaden till chansen till vinst. Ofta räcker spänningen kring småvinsterna till för att tycka det är värt insatsen.

Dvs de små möten som blir av, ändå är värt de känslor som man lägger i en sådan typ av relation. Med öppna ögon om att chansen att det faktiskt blir ett par av älskaren och älskarinnan, är väldigt, väldigt liten. Men händer för någon ibland.
  • Anonym (J)
    Anonym (Vargen) skrev 2019-06-03 19:06:54 följande:

Jo visst händer det. Finns de som vinner drömvinsten på lotto också.

Men majoriteten som spelar får på sin höjd några småvinster även om dom fantiserar om den stora.

Men det gäller att vara medveten om att drömvinsten är en dröm och verkligheten för det stora flertalet är att gå lottlös. Man får förväntas sig att bli utan högvinst även om man hoppas på det. Sen väga kostnaden till chansen till vinst. Ofta räcker spänningen kring småvinsterna till för att tycka det är värt insatsen.

Dvs de små möten som blir av, ändå är värt de känslor som man lägger i en sådan typ av relation. Med öppna ögon om att chansen att det faktiskt blir ett par av älskaren och älskarinnan, är väldigt, väldigt liten. Men händer för någon ibland.

Och om det händer för någon , frågan är hur långt tid tar det tills en ny älskarinna dyker upp sen blir nästa frun...
  • Anonym (A)
    Anonym (J) skrev 2019-06-03 18:32:51 följande:
    Rätt ovanligt , och beror ofta på att den otrogne blir påkommen och dumpad så man får nöja sig med älskarinnan.
    Det tror jag med.
    Anonym (J) skrev 2019-06-03 19:12:25 följande:

Och om det händer för någon , frågan är hur långt tid tar det tills en ny älskarinna dyker upp sen blir nästa frun...

Japp en vanlig fördom;) Vem vet vad som händer i livet. Kanske är det "älskarinnan" som är otrogen:)
  • Anonym (man)
    Anonym (J) skrev 2019-06-03 19:12:25 följande:

Ja det där är fascinerande. Man vet att mannen kan svika och ljuga utan problem men ändå är man helt övertygad om att mot henne är han 100% ärlig mot och skulle aldrig svika. Otroligt hur människor kan ljuga för sig själva och förvanska verkligheten de har rakt framför näsan.

När man säger att kärleken är blind så stämmer det nog ganska bra men inte på ett gulligt sätt utan på ett ganska sjukligt och destruktivt sätt. Folk blir många ggr verkligen helst störda
  • Anonym (J)
    Anonym (Följ ditt hjärta!) skrev 2019-06-03 19:18:17 följande:

Japp en vanlig fördom;) Vem vet vad som händer i livet. Kanske är det "älskarinnan" som är otrogen:)

Det är ingen fördom utan det är vad jag sett i omgivningen.

Det är rimligt att man diskuterar egna erfarenheter och vad man själv sett hos människor man känner och inte hittar på saker och gissar.
    Anonym (J) skrev 2019-06-03 19:42:44 följande:

Det är ingen fördom utan det är vad jag sett i omgivningen.

Det är rimligt att man diskuterar egna erfarenheter och vad man själv sett hos människor man känner och inte hittar på saker och gissar.

Skönt att du har koll på vad som händer i din egna omgivning. Sålänge du har koll på ditt liv och din egna otrohet så är det ju perfekt.
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 19:29:54 följande:

Ja det där är fascinerande. Man vet att mannen kan svika och ljuga utan problem men ändå är man helt övertygad om att mot henne är han 100% ärlig mot och skulle aldrig svika. Otroligt hur människor kan ljuga för sig själva och förvanska verkligheten de har rakt framför näsan.

När man säger att kärleken är blind så stämmer det nog ganska bra men inte på ett gulligt sätt utan på ett ganska sjukligt och destruktivt sätt. Folk blir många ggr verkligen helst störda

Tack,!

Skönt att se att ni också har koll på allas verklighet;)

Hoppas ert liv aldrig avviker från det "normala".
Svar på tråden Kärlek vid otrohet