• Anonym (Anonym)

Kärlek vid otrohet

Är det vanligt att man lämnar sin partner för den man är otrogen med ?

Jag är den 2 a kvinnan sedan 1 år tillbaka vi har känt varandra i flera år men för ett år sedan tog vi steget att gå vidare. Jag viste innan att relationen till sambon inte va bra och att de slutat ha sex. Han sitter i en jobbig situation med löften å åtaganden som gör att han inte lämnar henne. Han sa från början det kommer ta tid å det måste göras på hans sätt. Jag gråter & önskar det va mig han åkte hem till. Jag trodde jag kunde hantera det men det gör ont att vi inte kommer vidare.

Det är mig han delar tankar å känslor med. Det är vi som talar om allt viktigt och oviktigt i livet. Vi spenderar timmar i telefonen men tyvärr ses vi alldeles för sällan då han inte vågar riskera något. Vi har en otrolig passion till varandra. Vi leker inte med varandra men hur ska jag göra för att klara denna känslomässiga berg och dalbana ?

Hur tänker ni som lever i förhållande kring allt och hur överlever ni andra som är älskare /älskarinna?

Dumma kommentarer undanbedes.

• Svar på tråden Kärlek vid otrohet
  • Anonym (man)
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-07 00:18:02 följande:
    Jag hade lite bråttom att svara sist. Glömde fråga vad du menar med att "man" alternerar att svara med mitt nick? Lika bra att fråga då jag misstänker att du är samma person som alltid tenderar att påstå att vi misstolkar det du skrivit.

Jag är verkligen inte "man" varken könet eller nicket, om det var det du syftade på!
    Du menar den där personen som alltid börjar anklaga andra för att använda olika nicknames i samma tråd när argumenten börjar sina?

Det är bara o skita i såna löjliga påståenden, det säger allt om personen i fråga.
  • Anonym (H)
    Anonym (man) skrev 2019-06-07 00:06:55 följande:

Ingen av dina exempel är värdigt eftersom i båda fallen har mannen valt att inleda något nytt innan han avslutat det gamla, oavsett om han kläcker fram det på en gång eller långsamt så har han ju redan gått bakom ryggen på sin partner... värdigt hade varit om mannen redan när han fått känslor för någon annan tar upp det med sin fru så kan de gemensamt besluta vad de ska göra av det, vill han inleda något nytt och lämna det gamla så är det helt ok... det finns väl inget som säger att man måste gå bakom ryggen på sin partner så fort man får känslor för någon annan?

Har läst dina inlägg i så många trådar nu att jag måste fråga... Har du nyligen (eller för länge sen) blivit utsatt för en otrohet som fullständigt knäckt dig eller rent utav varit den otrogna som ångrat sig? Jag blir genuint intresserad vad som får dig att se otrohet (med eller utan känslor inblandade) helt nyanslöst. Världen är inte svart eller vit vet du...

När jag läser alla dina inlägg gör jag kopplingar till amerikanska pastorer som envist fördömer homosexualitet på alla sätt men som själva i hemlighet har den läggningen men vägrar erkänna det för sig själva. Istället vänder de självhatet mot alla andra som är homosexuella.
  • Anonym (Esme)
    Anonym (man) skrev 2019-06-07 00:22:54 följande:
    Du menar den där personen som alltid börjar anklaga andra för att använda olika nicknames i samma tråd när argumenten börjar sina?

Det är bara o skita i såna löjliga påståenden, det säger allt om personen i fråga.

Mycket märkligt att ens få för sig något sådant. Är det verkligen så svårt att acceptera att det finns fler personer som tycker att otrohet är fegt och fult? Det är inte bara jag, utan fler andra som uttryckt samma åsikt utan att bli anklagade för att vara du.  

Men jag kanske har misstolkat ""denna persons?"inlägg. Det vore  i så fall inte första gången.

• Anonym (Esme)
    Anonym (H) skrev 2019-06-07 00:23:10 följande:
    Har läst dina inlägg i så många trådar nu att jag måste fråga... Har du nyligen (eller för länge sen) blivit utsatt för en otrohet som fullständigt knäckt dig eller rent utav varit den otrogna som ångrat sig? Jag blir genuint intresserad vad som får dig att se otrohet (med eller utan känslor inblandade) helt nyanslöst. Världen är inte svart eller vit vet du...

När jag läser alla dina inlägg gör jag kopplingar till amerikanska pastorer som envist fördömer homosexualitet på alla sätt men som själva i hemlighet har den läggningen men vägrar erkänna det för sig själva. Istället vänder de självhatet mot alla andra som är homosexuella.

Nu var inte frågan riktad till mig men jag tycker den är märklig.
    Är det nyanslöst att tycka det är fel att ljuga,svika och kränka sina vänner? Varför är det okej att behandla sin partner så illa men inte sina vänner? 

Ni kanske inte anser att er "livspartner" även är en av era bästa vänner? Varför är det konstigt att tycka att det är fel att behandla andra människor dåligt?

Det om något är väl märkligt.

• Anonym (FYI)

Om du nu läst "man"s inlägg i så många trådar har du väl också läst vad han och många med han varit med om. Han har talat om det vid flera olika tillfällen och trådar.
  • Anonym (man)

Du menar att tycka att det är förjävla dåligt stil att svika och ljuga för människor som litar på en och dessutom sitta och försöka rättfärdiga det med diverse argument skulle vara sådär kontigt och extremt som amerikanska evangelister som missionerar... men att normalisera, förminska och propagera för acceptans av svek och lögner är däremot mer normalt och upplyst på något sätt?.

Problemet med det argimentet är...Det är i minoritet, dvs majoriteten av alla människor på planeten tycker svek och lögner är oacceptabelt. Till och med de som själva sviker och ljuger tycker det är fel när andra gör det mot dem. Så verkligheten är det är dina åsikter som är den där amerikanska pastorn fast inlindat i ett sken av humanism, empati och förståelse och "nyanser". Men skalar man av det, vad är det du förespråkar egentligen?

Acceptans av svek?
    Acceptans av lögner?
    Normalisering av båda dessa?
    Förminska eller ignorera vad det för med sig för de som drabbas?

Om vi vänder på din fråga. Vad är det som gör att du känner att du tänker så kring otrohet? Har du egna erfarenheter av det? Har du själv varit otrogen?
  • Anonym (man)
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-07 00:49:23 följande:

Nu var inte frågan riktad till mig men jag tycker den är märklig.
    Är det nyanslöst att tycka det är fel att ljuga,svika och kränka sina vänner? Varför är det okej att behandla sin partner så illa men inte sina vänner? 

Ni kanske inte anser att er "livspartner" även är en av era bästa vänner? Varför är det konstigt att tycka att det är fel att behandla andra människor dåligt?

Det om något är väl märkligt.

Visst är det lustigt när man försöker vända normala värderingar upp och ner och försöker få sånt som normalt anses vara omoraliskt världen över som extremt och konstigt för att på så sätt få sina egna värderingar att verka normala och förtåndigaFlört
  • Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2019-06-07 00:54:56 följande:
    Om du nu läst "man"s inlägg i så många trådar har du väl också läst vad han och många med han varit med om. Han har talat om det vid flera olika tillfällen och trådar.
    JAg tror inte det spelar någon större roll vad jag varit med om. Jag tolkar inlägget som ett (ganska genomskinligt) försök att få sina värderingar som inte är normala att verka normala och förståndiga och nyanserade. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2019-06-07 01:01:38 följande:
    JAg tror inte det spelar någon större roll vad jag varit med om. Jag tolkar inlägget som ett (ganska genomskinligt) försök att få sina värderingar som inte är normala att verka normala och förståndiga och nyanserade. 
    Förmodligen inte, tycker bara det är så jävla löjligt att påstå att man läst en massa av dina inlägg utan att fatta något.
    Sen då att dra liknelser till katolska kyrkan i USA och deras övergrepp är ju bara så man vill spyKräks
  • Anonym (man)
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-07 00:42:47 följande:

Mycket märkligt att ens få för sig något sådant. Är det verkligen så svårt att acceptera att det finns fler personer som tycker att otrohet är fegt och fult? Det är inte bara jag, utan fler andra som uttryckt samma åsikt utan att bli anklagade för att vara du.  

Men jag kanske har misstolkat ""denna persons?"inlägg. Det vore  i så fall inte första gången.

Tanken är nog att försöka få sina egna värderingar att framstå som normala... typ titta det är ju fler som håller med mig och få som håller med dig för alla är samma person under olika nick och få folk att tvivla på sig själva.
Svar på tråden Kärlek vid otrohet