• Anonym (Anonym)

Kärlek vid otrohet

Är det vanligt att man lämnar sin partner för den man är otrogen med ?

Jag är den 2 a kvinnan sedan 1 år tillbaka vi har känt varandra i flera år men för ett år sedan tog vi steget att gå vidare. Jag viste innan att relationen till sambon inte va bra och att de slutat ha sex. Han sitter i en jobbig situation med löften å åtaganden som gör att han inte lämnar henne. Han sa från början det kommer ta tid å det måste göras på hans sätt. Jag gråter & önskar det va mig han åkte hem till. Jag trodde jag kunde hantera det men det gör ont att vi inte kommer vidare.

Det är mig han delar tankar å känslor med. Det är vi som talar om allt viktigt och oviktigt i livet. Vi spenderar timmar i telefonen men tyvärr ses vi alldeles för sällan då han inte vågar riskera något. Vi har en otrolig passion till varandra. Vi leker inte med varandra men hur ska jag göra för att klara denna känslomässiga berg och dalbana ?

Hur tänker ni som lever i förhållande kring allt och hur överlever ni andra som är älskare /älskarinna?

Dumma kommentarer undanbedes.

• Svar på tråden Kärlek vid otrohet
  • Anonym (man)
    Anonym (Gift med min älskare!) skrev 2019-06-05 11:12:49 följande:
    För min man (vi är gifta nu), tog det nio månader att lämna.
    Grattis, då är du en av dessa 2%.
    Dock är 2% fortfarande betydligt mindre än 98% och då är det väl ganska korkat att ta för givet att man kommer vara en av dessa 2%
  • Anonym (Esme)

Jag blir förvånad varje gång jag hör att den andra kvinnan tror på allt den otrogna säger. 

- Jag vet att de inte har sex längre för han har sagt det! Förvånad
    - Jag vet att hon är en bitch och elak mot honom! Förvånad
     Han måste stanna för hon är psykiskt instabil..men snart så kommer han skiljas Drömmer

Är ni inte medvetna om att det är de KLASSISKA knepen som säkert används av 90% av de otrogna? En förutsättning att det funkar så bra är att de ser till att hitta kvinnor som är naiva nog att gå på det. Jag har hört flera vänner som gått i samma fällor. Försökt att prata vett i dem att inte sätta sig i sådana situationer till att börja med. Låt bli gifta män. Vänta tills de separerat innan ni engagerar er!

Hur många av dessa otrogna skiljer sig (utan att frun har kastat ut dem när de blivit påkomna?)  Hmmmm..... Drömmer

• Oerhörd
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-05 12:30:17 följande:

Jag blir förvånad varje gång jag hör att den andra kvinnan tror på allt den otrogna säger. 

- Jag vet att de inte har sex längre för han har sagt det! 

- Jag vet att hon är en bitch och elak mot honom! 

Han måste stanna för hon är psykiskt instabil..men snart så kommer han skiljas 

Är ni inte medvetna om att det är de KLASSISKA knepen som säkert används av 90% av de otrogna? En förutsättning att det funkar så bra är att de ser till att hitta kvinnor som är naiva nog att gå på det. Jag har hört flera vänner som gått i samma fällor. Försökt att prata vett i dem att inte sätta sig i sådana situationer till att börja med. Låt bli gifta män. Vänta tills de separerat innan ni engagerar er!

Hur många av dessa otrogna skiljer sig (utan att frun har kastat ut dem när de blivit påkomna?)  Hmmmm..... 

Ja visst är det underhållande hur så många tror sig vara så speciella att en person de med säkerhet vet ljuger för den person hen valt att leva med skulle vara helt öppen och ärlig med någon som serverar dem villkorslöst hett sex :)
  • molly50

Han måste stanna för hon är psykiskt instabil..men snart så kommer han skiljas Drömmer

Hur många av dessa otrogna skiljer sig (utan att frun har kastat ut dem när de blivit påkomna?)  Hmmmm..... Drömmer

• EnAnonumius

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • olof 45
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 22:42:37 följande:
    Det har den gjort många ggr dock har jag hittils lyckats hantera det utan att svika och ljuga. Du vet att det går om man vill va?
    Nej, det går inte alls "om man vill". Det är en utopi. "Svek" är nämligen en reaktion från någon annan, och det kan man inte alltid kontrollera.

Lika lite som man kan ordna 100% rättvisa mellan två syskon i olika åldrar, i deras ögon!

:)
  • Anonym (Gift med min älskare!)
    Anonym (man) skrev 2019-06-05 11:51:18 följande:
    Grattis, då är du en av dessa 2%.
    Dock är 2% fortfarande betydligt mindre än 98% och då är det väl ganska korkat att ta för givet att man kommer vara en av dessa 2%
    Och vad kommer denna "fakta" ifrån då?
  • olof 45
    molly50 skrev 2019-06-05 08:52:57 följande:
    Fast ofta är det väl så att den otrogna parten ljuger och talar om hur dåligt deras förhållande är osv. Allt för att få ligga.
    Och den h*n ligger med tror på allt h*n säger för att h*n är upp över öronen förälskad eller får "helt fantastiskt" sex.
    Utan att ha pratat med den otrognes partner så kan man ju omöjligt veta att det verkligen är så som den otrogne säger.
    Men om man de facto har bra sex och är i ett bra förhållande... varför behöver de då ljuga inför andra bara för att få sex och närhet? Det är ju ändå någonstans den där logiken haltar...
  • olof 45
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 22:42:37 följande:
    Det har den gjort många ggr dock har jag hittils lyckats hantera det utan att svika och ljuga. Du vet att det går om man vill va?
    Kan du ge något exempel förresten, på när ditt liv inte gått som du tänkt?

Jag är nog inne på samma spår som "Följ ditt hjärta", att riktiga kniviga situationer är svåra att ta sig ur utan att någon känner sig sviken... 

Om inte, så varför var det ett svårt dilemma?? 
  • Anonym (Nyanser)

Som vanligt ett ämne som väcker känslor och en del onyanserade inlägg.

Har arbetat många år med parterapi och individuell terapi med fokus på relationsproblem. Och min bild har fler nyanser. Det finns betydligt fler än 2% som inleder en ny relation innan den första är avslutad och som sen går vidare med en välfungerande relation tillsammans med ?den andra?. Ofta blir en ny kärlek motorn som hjälper till att avsluta en relation som sedan länge gått på tomgång eller är död. Ekonomi, små barn, sjuka släktingar eller liknande gör att det ibland tar ett tag, ibland år innan avslutet kommer.

Sen finns givetvis de fall där personer ljuger åt flera håll för att båda kunna äta kakan och ha den kvar. Som aldrig vågar eller vill lämna sin relation men som inte vill avstå från närhet/sex från någon mer. Men dessa är inte 98%

Svar på tråden Kärlek vid otrohet