• Anonym (Anonym)

Kärlek vid otrohet

Är det vanligt att man lämnar sin partner för den man är otrogen med ?

Jag är den 2 a kvinnan sedan 1 år tillbaka vi har känt varandra i flera år men för ett år sedan tog vi steget att gå vidare. Jag viste innan att relationen till sambon inte va bra och att de slutat ha sex. Han sitter i en jobbig situation med löften å åtaganden som gör att han inte lämnar henne. Han sa från början det kommer ta tid å det måste göras på hans sätt. Jag gråter & önskar det va mig han åkte hem till. Jag trodde jag kunde hantera det men det gör ont att vi inte kommer vidare.

Det är mig han delar tankar å känslor med. Det är vi som talar om allt viktigt och oviktigt i livet. Vi spenderar timmar i telefonen men tyvärr ses vi alldeles för sällan då han inte vågar riskera något. Vi har en otrolig passion till varandra. Vi leker inte med varandra men hur ska jag göra för att klara denna känslomässiga berg och dalbana ?

Hur tänker ni som lever i förhållande kring allt och hur överlever ni andra som är älskare /älskarinna?

Dumma kommentarer undanbedes.

• Svar på tråden Kärlek vid otrohet
  • Anonym (J)
    Anonym (Följ ditt hjärta!) skrev 2019-06-03 19:49:22 följande:

Skönt att du har koll på vad som händer i din egna omgivning. Sålänge du har koll på ditt liv och din egna otrohet så är det ju perfekt.

Sluta projicera din egen otrohet på andra. Bara för att du är otrogen innebär inte att alla är otrogna.

Du får återkomma om 50 år vad du är ? levande bevis ? på .
  • Anonym (Följ ditt hjärta!)
    Anonym (J) skrev 2019-06-03 20:07:46 följande:

Sluta projicera din egen otrohet på andra. Bara för att du är otrogen innebär inte att alla är otrogna.

Du får återkomma om 50 år vad du är ? levande bevis ? på .

Hahaha va??
  • Anonym (Oj oj)

Låter läskigt likt det som min älskare säger till mig. Tänk om det är samma man? Bor i mitten av Sverige.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Oj oj) skrev 2019-06-03 20:26:31 följande:

Låter läskigt likt det som min älskare säger till mig. Tänk om det är samma man? Bor i mitten av Sverige.

Ha ha nä det är inte samma man va så säker. Här finns ingen tid eller möjlighet att träffa/tala/skriva med någon mer än mig. Ja sambon såklart men inte utöver det.

Det är oerhört intressant att så många kan tala om att den andra kvinnan är dum å blåögd. Eller att den otrogna garanterat ljuger.

Det slår ingen att situationen kan vara oerhört jobbig för båda parter å kärleken kan finnas där. Allt handlar inte om sex Utan att det finns en djup å intensiv relation mellan 2 personer.
  • kattis71

Är helt övertygad om det. Såklart. Det finns lyckliga slut i relationer som kanske börjar på fel sätt. Alla kanske inte blir lyckliga men sann och äkta kärlek är fint. Alla kan vi göra fel och alla kan vi göra vårt bästa utifrån varje situation. Vi är alla människor med brister. Huvudsaken är att vi lär oss av misstagen. Kärlek är vackert och vi lever bara en gång. Otrohet är fel men kärlek är faktiskt rätt.

• KLM33
    kattis71 skrev 2019-06-03 22:01:36 följande:

Är helt övertygad om det. Såklart. Det finns lyckliga slut i relationer som kanske börjar på fel sätt. Alla kanske inte blir lyckliga men sann och äkta kärlek är fint. Alla kan vi göra fel och alla kan vi göra vårt bästa utifrån varje situation. Vi är alla människor med brister. Huvudsaken är att vi lär oss av misstagen. Kärlek är vackert och vi lever bara en gång. Otrohet är fel men kärlek är faktiskt rätt.

Fin beskrivning :)
  • Anonym (man)
    Anonym (Följ ditt hjärta!) skrev 2019-06-03 19:57:31 följande:
    Tack,!

Skönt att se att ni också har koll på allas verklighet;)

Hoppas ert liv aldrig avviker från det "normala".
    Det har den gjort många ggr dock har jag hittils lyckats hantera det utan att svika och ljuga. Du vet att det går om man vill va?
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 22:42:37 följande:

Det har den gjort många ggr dock har jag hittils lyckats hantera det utan att svika och ljuga. Du vet att det går om man vill va?

Nu har ju jag varken ljugit eller varit otrogen.

Och ingen har ljugit eller svikit mig hittills så jag känner mig lugn:)
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 22:42:37 följande:

Nu har ju jag varken ljugit eller varit otrogen.

Och ingen har ljugit eller svikit mig hittills så jag känner mig lugn:)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-03 21:51:39 följande:

Ha ha nä det är inte samma man va så säker. Här finns ingen tid eller möjlighet att träffa/tala/skriva med någon mer än mig. Ja sambon såklart men inte utöver det.

Det är oerhört intressant att så många kan tala om att den andra kvinnan är dum å blåögd. Eller att den otrogna garanterat ljuger.

Det slår ingen att situationen kan vara oerhört jobbig för båda parter å kärleken kan finnas där. Allt handlar inte om sex Utan att det finns en djup å intensiv relation mellan 2 personer.

Tror tyvärr inte så många förstår. Lycka till tjejen, följ ditt hjärta så kommer det ordna sig för dig/er också,:) Nu vet du att det finns fall där det slutat Väldigt lyckligt för alla inblandade, dock kan det ta tid;)
Svar på tråden Kärlek vid otrohet