• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Freya18
    yasmir skrev 2019-08-20 18:01:31 följande:
    Nipt är ett blodprov som visar 99% säkerhet om det är några avvikelser på barnet, kön etc. Till skillnad från kub som bara är en sannolikhet. Det kostar dock ganska mycket, men vi har pratat och bestämt att vi kommer göra det.
    Vi gjorde NIPT i Sthlm hos "Mama Mia" när jag väntade sonen. Jag är en person som behöver fakta och inte en gissning/sannolikhet. Tog blodprov och fick göra ultraljud. Skärmen var satt högt upp framför oss och där kunde vi titta på våran lilla grabb. Supertrevlig personal också. Längtar tillbaka, haha.

Visst, det var rätt dyrt, över 5000:- men väl värt pengarna för då kunde jag slappna av helt och veta att sonen var frisk.
    Sen fick vi logga in på en hemsida där svaren kom och vi kunde även välja att klicka på en ruta där vi fick veta kön.
  • Millemupp
    yasmir skrev 2019-08-20 20:42:00 följande:

Åh nej.. ledsen. Vet hur det känns... <3

Tack för din omtanke! Ja det svider så klart. Nu när jag äntligen fått maken till att börja tro på att jag var gravid! (Han är lite mer försiktig av sig)

Men glad ändå att det var ett ganska snabbt missfall, i vecka 5.

Och jag vill ge dig en stor STYRKEKRAM också. Jag hoppas du har ork att se förbi missfall och oro. Din tur kommer. <3
  • Freya18
    EllaLo skrev 2019-08-20 16:35:54 följande:

En dag känns som de dubbla stämmer verkligen!! Såg att vi har samma BIM. Tänk om man kunde snabbspola fram tiden till 1 vecka framåt :(. Har ett paket med gravtester att hämta ut på posten men funderar på att strunta i det bara för jag inte ska bli testoman haha. Har du testat ännu? Om inte När planerar du att testa ?

Jag är bara på ÄL+4 än så länge. Jag ska testa eventuellt på söndag. Då blir det ÄL+9. Jag älskar att analysera tester! Längtar verkligen efter det. :)

Jag har iaf förberett mig:

• EllaLo

[quote=79845223][quote-nick]Millemupp skrev 2019-08-20 20:35:07 följande:[/quote-nick]Nä nu vart det kört för min del. Rosafärgat som blivit rött med klumpar. Tror inte ens det är lönt med nåt mer test. Sparar det till nästa omgång.[/

Nää usch... jävla skit också..

Hoppas du får all lycka nästa gång <3

• Freya18
    Millemupp skrev 2019-08-20 20:35:07 följande:

Nä nu vart det kört för min del. Rosafärgat som blivit rött med klumpar. Tror inte ens det är lönt med nåt mer test. Sparar det till nästa omgång.

Men åh vad ledsamt.. :( Ta dig tid att må dåligt för att sedan hitta tillbaka styrkan.
    Ta ändå ett test om några dagar. Det finns fall där kvinnor blöder ganska mycket fast allt går bra. Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • EllaLo
    Freya18 skrev 2019-08-20 20:57:53 följande:

Jag är bara på ÄL+4 än så länge. Jag ska testa eventuellt på söndag. Då blir det ÄL+9. Jag älskar att analysera tester! Längtar verkligen efter det. :)

Oj jäklar! Haha där ligger jag i lä ;) men man lär ju beställa fler!
  • FruA2019
    Freya18 skrev 2019-08-20 20:57:53 följande:

Heja! 

Jag tyckte jag hade många som hade 13 st, nu är några färre.Skrattande Jag gillar också och testa men blir lika besviken varje gång det är ett blankt test, ändå fortsätter man testa. Cool

• yasmir
    Freya18 skrev 2019-08-20 20:50:29 följande:

Vi gjorde NIPT i Sthlm hos "Mama Mia" när jag väntade sonen. Jag är en person som behöver fakta och inte en gissning/sannolikhet. Tog blodprov och fick göra ultraljud. Skärmen var satt högt upp framför oss och där kunde vi titta på våran lilla grabb. Supertrevlig personal också. Längtar tillbaka, haha.

Visst, det var rätt dyrt, över 5000:- men väl värt pengarna för då kunde jag slappna av helt och veta att sonen var frisk.

Sen fick vi logga in på en hemsida där svaren kom och vi kunde även välja att klicka på en ruta där vi fick veta kön.

Ohh vilken bra information! Vilken mamma mia var det? Skulle ändå vara livrädd för resultatet men jag bara måste få veta att allt är okej!
  • yasmir
    Millemupp skrev 2019-08-20 20:53:28 följande:

Tack för din omtanke! Ja det svider så klart. Nu när jag äntligen fått maken till att börja tro på att jag var gravid! (Han är lite mer försiktig av sig)

Men glad ändå att det var ett ganska snabbt missfall, i vecka 5.

Och jag vill ge dig en stor STYRKEKRAM också. Jag hoppas du har ork att se förbi missfall och oro. Din tur kommer. <3

Det som hjälpte mig lite att komma över missfallet var att istället se det som att kroppen vet att något är fel och gör sig av med det. Kroppen är så smart. Det var inte ment to be. Men det kommer! Både för mig och dig. Just nu inväntar jag bim och är väldigt otålig.. Men du, det är så normalt det här. Nästa gång kommer det gå galant!
  • Freya18
    EllaLo skrev 2019-08-20 21:03:53 följande:
    Oj jäklar! Haha där ligger jag i lä ;) men man lär ju beställa fler!
    FruA2019 skrev 2019-08-20 21:12:03 följande:

Heja! 
    Jag tyckte jag hade många som hade 13 st, nu är några färre.Skrattande Jag gillar också och testa men blir lika besviken varje gång det är ett blankt test, ändå fortsätter man testa. Cool

Jag har psykiskt förberett mig på att det här kommer ta några månader. Därav många tester. Drömmer

Svar på tråden BIM augusti 2019