• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Freya18
    yasmir skrev 2019-08-20 21:13:55 följande:
    Ohh vilken bra information! Vilken mamma mia var det? Skulle ändå vara livrädd för resultatet men jag bara måste få veta att allt är okej!
    Karlavägen 58-60, 114 49 Stockholm.

Det rekommenderas att man pratar igenom med sin partner innan man får veta resultatet. Vad vill man göra ifall det påvisar kromosomavvikelser eller andra avvikelser. Det är ett väldigt jobbigt samtal, speciellt om man har försökt i 5 år som vi hade och så ska man börja prata om eventuell abort. Nä, fy. Det var inte roligt.
  • Tr0ust
    yasmir skrev 2019-08-20 19:03:28 följande:

Nej det har jag inte. Jag har två missfall bakom mig och orkar inte med ett till eller något MA etc. Alla har väl sina olika anledningar till varför de vill ta det testet. jag kommer ta det för att känna mig trygg i min graviditet och att allt ser bra ut. Ingen skillnad egentligen med att alla väljer att ta KUB testet. Tycker du att det verkar konstigt?

Alla väljer inte KUB test. Jag gjorde inte det på mina 2. Jag skrev ju till dig att jag bara var nyfiken. Jag har också 2 missfall bakom mig men jag skulle nog inte välja att göra något sådant. Men som sagt alla är väl olika. Och det får man vara :)

Lycka till!
  • soltroll
    FruA2019 skrev 2019-08-20 21:12:03 följande:

Heja! 

Jag tyckte jag hade många som hade 13 st, nu är några färre. Jag gillar också och testa men blir lika besviken varje gång det är ett blankt test, ändå fortsätter man testa. 

Haha kul att se alla era test. Jag har ett graviditetstest i garderoben. Köpte i december månad för jag trodde kanske att det behövdes, eftersom mensen var 5 dagar sen. Samma dag jag fick hem det så kom mensen efter det vägrar jag ens titta åt testet innan det känns som att det är dags:)) Fattar inte hur ni alla har nerver till att testa;))
  • EllaLo
    Freya18 skrev 2019-08-20 21:20:13 följande:

Jag har psykiskt förberett mig på att det här kommer ta några månader. Därav många tester. 

Lika bra att ha hemma så man slipper småspringa till apoteken / beställa hem! Är testlagrets egna bra?
  • EllaLo
    soltroll skrev 2019-08-20 21:37:08 följande:

Haha kul att se alla era test. Jag har ett graviditetstest i garderoben. Köpte i december månad för jag trodde kanske att det behövdes, eftersom mensen var 5 dagar sen. Samma dag jag fick hem det så kom mensen efter det vägrar jag ens titta åt testet innan det känns som att det är dags:)) Fattar inte hur ni alla har nerver till att testa;))

Du måste ha nerver av stål som kan låta de ligga haha :D!
  • soltroll
    EllaLo skrev 2019-08-20 21:45:53 följande:

Du måste ha nerver av stål som kan låta de ligga haha :D!

Haha ja så kanske det är, men alltså besvikelsen kommer väl bli desto större om det testet kommer vara negativt den dagen jag tar fram det. Haha
  • FruA2019

Var lite rosa på pappret nu vid senaste toabesöket. Spotings såklart, är på bim-3. Är så sjukt less på att göra ännu ett försök :(

• yasmir
    Tr0ust skrev 2019-08-20 21:36:53 följande:

Alla väljer inte KUB test. Jag gjorde inte det på mina 2. Jag skrev ju till dig att jag bara var nyfiken. Jag har också 2 missfall bakom mig men jag skulle nog inte välja att göra något sådant. Men som sagt alla är väl olika. Och det får man vara :)

Lycka till!

Med alla så menar jag alla de som väljer att göra det, och självklart så är det upp till var och en att bestämma hur man vill göra och finns inga rätt eller fel. Varför jag frågade om du tycker är konstigt är för att det finns många som dömmer de som väljer att ta alla de tester som finns att ta för att försäkra sig om att bebis är frisk och ville därför se vad din åsikt är :)
  • Freya18
    EllaLo skrev 2019-08-20 21:44:34 följande:

Lika bra att ha hemma så man slipper småspringa till apoteken / beställa hem! Är testlagrets egna bra?

Förra månaden fick jag springa till Apoteket några ggr och köpa deras dyra tester. Jag hade inge tålamod med att se om mensen kom.

Testlagret har jag använt länge och jag gillar dom. Jag brukar köpa deras paket med både ägglossningstester och graviditetstester. Dock så tycker jag att dom har gjort stickorna smalare. Känns som att dom var bredare för två år sedan.
Svar på tråden BIM augusti 2019