• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Freya18
    EllaLo skrev 2019-08-20 21:44:34 följande:

Lika bra att ha hemma så man slipper småspringa till apoteken / beställa hem! Är testlagrets egna bra?

Annars så är Predictor Early mina favoriter! Finns lite billigare på Apotea.
  • yasmir
    Freya18 skrev 2019-08-20 21:25:50 följande:

Karlavägen 58-60, 114 49 Stockholm.

Det rekommenderas att man pratar igenom med sin partner innan man får veta resultatet. Vad vill man göra ifall det påvisar kromosomavvikelser eller andra avvikelser. Det är ett väldigt jobbigt samtal, speciellt om man har försökt i 5 år som vi hade och så ska man börja prata om eventuell abort. Nä, fy. Det var inte roligt.

Toppen får kolla in det när det väl blir dags. Vi har redan pratat ganska mycket och är rätt överens i vad vi skulle göra. Men det riktiga samtalet får vänta tills det blir aktuellt då. Det är såklart inget roligt samtalsämne..

Väntar du också på bim just nu? <3
  • Millemupp

Tack för all pepp/stöd Yasmir, EllaLo och Freya!

En fundering såhär nattetid: jag har visserligen fortsatt mild blödning (blodigt slem typ) men ingen smärta. Bara för att få bort hopp om ev mellanblödning/liknande skulle jag helst vilja få missfall bekräftat, kan man ta grav-test via blod hos bm? Vanliga urintester kan väl fortfarande ge positivt resultat, men snabbare svar på neg via blod? Är det ett spår värt att följa upp?

Har ett cb digitalt hemma kvar men maken tyckte vi skulle spara den...

• EllaLo
    Freya18 skrev 2019-08-20 22:54:40 följande:

Annars så är Predictor Early mina favoriter! Finns lite billigare på Apotea.

Så bra att de ligger predictor early test i paketet jag ska hämta ut :D!
  • Anonym (Barnlängtan)

Förmodligen inget barn denna månad :) BIM på fredag och fortsatt tokblankt. Men hoppar inte över till september tråder för än mensen kommit :)

• Mima93

Fruktansvärt vilken aktivitet det är i BIM augusti-tråden, haha! Jag har hållt mig undan då det skrivits så mycket att jag inte kunnat hänga med. Men nu undrar jag, är på ÄL+5 och mina bröstvårtor är ömma och svullna. Brukar vara känsliga vid BIM men det brukar sluta direkt efter ÄL. Nu gör de ont. Någon som varit med om samma? Och varit gravid? Detta är vårt åttonde försök.

• Tessi1

Äntligen fick jag positivt ägglossningstest. En fast glad gubbe. Nu kommer hoppet tillbaka igen. Hoppas hoppas hoppas det går denna gången och blir en maj bebis <3 dock blir ju bim i början på september nu när ägglossning var så sen...

• yasmir
    Millemupp skrev 2019-08-20 23:43:52 följande:

Tack för all pepp/stöd Yasmir, EllaLo och Freya!

En fundering såhär nattetid: jag har visserligen fortsatt mild blödning (blodigt slem typ) men ingen smärta. Bara för att få bort hopp om ev mellanblödning/liknande skulle jag helst vilja få missfall bekräftat, kan man ta grav-test via blod hos bm? Vanliga urintester kan väl fortfarande ge positivt resultat, men snabbare svar på neg via blod? Är det ett spår värt att följa upp?

Har ett cb digitalt hemma kvar men maken tyckte vi skulle spara den...

Du kan absolut ringa och be om ett blodprov, nu vet jag att man inte behöver ha särskilt ont. Men det finns faktiskt de som blödit väldigt mycket men det inte varit någon fara. Ring en barnmorska och rådgör tycker jag. Alt köp en vanlig sticka och testa. De digitala är så dyra om du vill spara den
  • awi
    yasmir skrev 2019-08-20 17:18:01 följande:
    Det är så jobbigt att vänta. Är jag gravid, är jag inte gravid går runt och tänker på det i princip hela dagen. Men sen tänker jag, tänk om jag är gravid, kommer jag få missfall igen? Eller tänk om jag får rosa flytningar igen som jag fick sist för att några dagar senare blöda mer? Alltså jag kommer inte alls må bra eller vara avslappnad. Inte förrän jag passerat mina tolv veckor, rul och allt därtill! Vi har tom bestämt att göra nipt! (Allt detta när och om jag blir/är gravid).

Hur känns det i brösten för dig?
    Jag har fått mer blödning nu så det är mensen antar jag. Nya tag till nästa månad!

Ja det är en ständig oro därinne i skallen. Många tankar. Till slut släpper det efter några veckor. Lycka till, håller tummarna för dig!
  • Tr0ust
    yasmir skrev 2019-08-20 22:40:38 följande:

Med alla så menar jag alla de som väljer att göra det, och självklart så är det upp till var och en att bestämma hur man vill göra och finns inga rätt eller fel. Varför jag frågade om du tycker är konstigt är för att det finns många som dömmer de som väljer att ta alla de tester som finns att ta för att försäkra sig om att bebis är frisk och ville därför se vad din åsikt är :)

Jag dömmer absolut ingen :) alla får göra precis som de vill. Och jag förstår oron. Jag var bara nyfiken på hur du tänkte med att göra ett sådant test :)

Lycka till nu verkligen och jag hoppas att det går för er (dig & din man) denna gången och att den vill stanna om du är eller blir gravid! <3
Svar på tråden BIM augusti 2019