• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Millemupp
    yasmir skrev 2019-08-21 06:48:30 följande:

Du kan absolut ringa och be om ett blodprov, nu vet jag att man inte behöver ha särskilt ont. Men det finns faktiskt de som blödit väldigt mycket men det inte varit någon fara. Ring en barnmorska och rådgör tycker jag. Alt köp en vanlig sticka och testa. De digitala är så dyra om du vill spara den

Slet ändå åt mig cb-testet i morse. Står ff gravid - men det ger ju inte egentligen svar på min fråga.. ska ringa bm idag. Man vill ju bara få bekräftat.. :/ Tack för goda råd!
  • Anonym (Anonymamig)

[quote=79845788][quote-nick]Mima93 skrev 2019-08-21 06:18:41 följande:[/quote-nick]Fruktansvärt vilken aktivitet det är i BIM augusti-tråden, haha! Jag har hållt mig undan då det skrivits så mycket att jag inte kunnat hänga med. Men nu undrar jag, är på ÄL+5 och mina bröstvårtor är ömma och svullna. Brukar vara känsliga vid BIM men det brukar sluta direkt efter ÄL. Nu gör de ont. Någon som varit med om samma? Och varit gravid? Detta är vårt åttonde försök.[/

Vet inte om detta hjälper dig men jag är gravid i vecka 6 och i princip enda symtomet förutom utebliven mens är riktigt ömma bröstvårtor, gjort ont i flera veckor. Håller tummarna för dig!

• yasmir
    Millemupp skrev 2019-08-21 07:41:56 följande:

Slet ändå åt mig cb-testet i morse. Står ff gravid - men det ger ju inte egentligen svar på min fråga.. ska ringa bm idag. Man vill ju bara få bekräftat.. :/ Tack för goda råd!

Men står det fortfarande vecka 1-2 Eller står det 2-3? När hade du bim?
  • yasmir
    Tr0ust skrev 2019-08-21 07:24:47 följande:

Jag dömmer absolut ingen :) alla får göra precis som de vill. Och jag förstår oron. Jag var bara nyfiken på hur du tänkte med att göra ett sådant test :)

Lycka till nu verkligen och jag hoppas att det går för er (dig & din man) denna gången och att den vill stanna om du är eller blir gravid! <3

Tack :) har bim på söndag så får se hur det går. Du då?
  • yasmir
    awi skrev 2019-08-21 07:21:10 följande:

Jag har fått mer blödning nu så det är mensen antar jag. Nya tag till nästa månad!

Ja det är en ständig oro därinne i skallen. Många tankar. Till slut släpper det efter några veckor. Lycka till, håller tummarna för dig!

Vad tråkigt, men nästa gång! Vet att det är frustrerande men det kommer snart <3

Tack snälla du å jag för dig!
  • yasmir
    Mima93 skrev 2019-08-21 06:18:41 följande:

Fruktansvärt vilken aktivitet det är i BIM augusti-tråden, haha! Jag har hållt mig undan då det skrivits så mycket att jag inte kunnat hänga med. Men nu undrar jag, är på ÄL+5 och mina bröstvårtor är ömma och svullna. Brukar vara känsliga vid BIM men det brukar sluta direkt efter ÄL. Nu gör de ont. Någon som varit med om samma? Och varit gravid? Detta är vårt åttonde försök.

Förra gången hade jag ont i bröstvårtorna äl +3 fram till bim och var gravid, det gick dock inte vägen.

Jag har bim på söndag nu och haft ont i bröstvårtorna enda sedan äl+2
  • Millemupp
    yasmir skrev 2019-08-21 08:44:35 följande:

Men står det fortfarande vecka 1-2 Eller står det 2-3? När hade du bim?

BIM var 13/8. På alla tester jag tagit har det stått 1-2 v, hade tagit ett cb dagen innan blödningen för att jag ville se ev stegring. Då stod det ju ff bara 1-2 och jag började bli fundersam. Men när man googlar ihjäl sig så verkar det inte vara hugget i sten - även om jag vet att det är det där sista halmstrået man griper efter.

Som sagt, jag vill mest få MF bekräftat så att jag inte går runt med såna här tankar i onödan och kan ladda om till nästa omgång.
  • awi
    Millemupp skrev 2019-08-21 09:02:03 följande:
    BIM var 13/8. På alla tester jag tagit har det stått 1-2 v, hade tagit ett cb dagen innan blödningen för att jag ville se ev stegring. Då stod det ju ff bara 1-2 och jag började bli fundersam. Men när man googlar ihjäl sig så verkar det inte vara hugget i sten - även om jag vet att det är det där sista halmstrået man griper efter.

Som sagt, jag vill mest få MF bekräftat så att jag inte går runt med såna här tankar i onödan och kan ladda om till nästa omgång.
    Om du tar ett blodprov hos barnmorska så kan dom se hur hög hcg halt du har och om det stämmer överens med hur många veckor du är. När jag fick missfall så gjorde jag först ett blodprov där de sa att halten var lägre än förväntat eftersom den antagligen höll på att sjunka. Sen fick jag komma en vecka senare och göra ett till för att för att få det bekräftat. 
  • Tr0ust
    yasmir skrev 2019-08-21 08:46:06 följande:

Tack :) har bim på söndag så får se hur det går. Du då?

:) jag har BIM på tisdag. Alltså är jag på bim-6 idag. Så vi får la se om det går för mig med. Annars påt i nästa månad igen:)
Svar på tråden BIM augusti 2019