BIM augusti 2019
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Om du tar ett blodprov hos barnmorska så kan dom se hur hög hcg halt du har och om det stämmer överens med hur många veckor du är. När jag fick missfall så gjorde jag först ett blodprov där de sa att halten var lägre än förväntat eftersom den antagligen höll på att sjunka. Sen fick jag komma en vecka senare och göra ett till för att för att få det bekräftat.
5 dagar till bim här och gjorde ett cb early imorse som blev sååå svagt positivt (hade dock druckit mycket så urinen var ganska utspädd) .. Hoppas iallafall att det är på riktigt och inte spök. Ska ta nytt test snart efter att ha hållit mig typ 6 timmar, håll tummarna för mig!!
Mens idag :( Hoppar över till september tråden!
Lycka till!
Ni som är proffs...
Aldrig testat förut. Har ett clearblue vanligt test hemma och på förpackningen står det "testa samma dag som förväntad mens" betyder det att det inte är någon mening att testa innan bim? Har ni andra några andra speciella test som ni använder före bim?
Bim på lördag.
Tacksam för svar
Toppen får kolla in det när det väl blir dags. Vi har redan pratat ganska mycket och är rätt överens i vad vi skulle göra. Men det riktiga samtalet får vänta tills det blir aktuellt då. Det är såklart inget roligt samtalsämne..
Väntar du också på bim just nu? <3
Ni som är proffs...
Aldrig testat förut. Har ett clearblue vanligt test hemma och på förpackningen står det "testa samma dag som förväntad mens" betyder det att det inte är någon mening att testa innan bim? Har ni andra några andra speciella test som ni använder före bim?
Bim på lördag.
Tacksam för svar
Det finns väldigt många och olika graviditetstester. Vissa heter "Early" som man kan testa några dagar innan icke beräknad mens. Apoteken brukar ha några eller så beställer man på nätet. Apotea är en bra hemsida och därifrån kan man köpa "Predictor Early" som är kända för att fungera korrekt och utan gråa streck.
Oj redan? Skulle inte din mens komma den 24/8?
Så ingen idé att offra det vanliga testet innan bim med andra ord...?