• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • joss1234
    Glitterpinnar skrev 2019-08-21 11:13:42 följande:

5 dagar till bim här och gjorde ett cb early imorse som blev sååå svagt positivt (hade dock druckit mycket så urinen var ganska utspädd) .. Hoppas iallafall att det är på riktigt och inte spök. Ska ta nytt test snart efter att ha hållit mig typ 6 timmar, håll tummarna för mig!!

ååh håller tumarna för att det är på riktigt!! Skriv när du testat nästa gång <3
  • EllaLo
    Anonym (Blyger) skrev 2019-08-21 14:04:20 följande:

Så ingen idé att offra det vanliga testet innan bim med andra ord...?

Jag hade valt att köpa ett early test. Eftersom de ska reagera på lägre halt hCG än vanliga gravtester. :)
  • EllaLo
    EllaLo skrev 2019-08-21 14:41:32 följande:

Jag hade valt att köpa ett early test. Eftersom de ska reagera på lägre halt hCG än vanliga gravtester. :)

Menar såklart högre halt hCG, haha!
  • EllaLo
    Millemupp skrev 2019-08-21 11:03:23 följande:

Fick inte lämna blodprov. Om jag fortfarande TROR att jag är gravid om några dagar (citat: för det kommer du att veta) så kan de boka in tidigt VUL i v 7. Blev faktiskt lite ledsen...

Men va segt. Du har ingen privatmottagning i närheten som du kan vända dig till?

Kramar <3
  • Anonym (Blyger)

Får se.... jag kanske tvingar mannen att handla morgon när han ändå är i stan... men å andra sidan så kanske jag kan hålla mig. Ska på fest på lördag (bim) å vill ju kunna dränka sorgen om det inte går vägen...
  • Anonym (Blyger)

Får se.... jag kanske tvingar mannen att handla morgon när han ändå är i stan... men å andra sidan så kanske jag kan hålla mig. Ska på fest på lördag (bim) å vill ju kunna dränka sorgen om det inte går vägen...
  • EllaLo
    Anonym (Blyger) skrev 2019-08-21 14:59:22 följande:

Gör vad som känns bäst för dig och din man<3

Har ni försökt länge?
  • Anonym (Blyger)
    EllaLo skrev 2019-08-21 15:06:59 följande:

Gör vad som känns bäst för dig och din man<3

Har ni försökt länge?

Nä... det är nästan lite skämmigt när man hör folk som försökt i år och själv var jag förstörd efter 2a misslyckade månaden. Så det hade varit rätt jobbigt på ett sätt om det tog sig nu. Vet inte varför jag känner så, är rätt svårt bara att tänka sig att jag förtjänar att få ha barn. Jag har alltid varit rädd för detta, inte bara att föda utan vad jag kommer känna, hur det kommer bli, och hur vår relation ska bli. Tycker "alla andra" är så mycket mer lämpade som föräldrar... men jag gissar att sådana här känslor kommer i ju med stora livsbeslut.

Har ni försökt länge?

(Alltså 3e månaden vi försöker, som svar på din fråga).
  • Mmmiam
    Anonym (Blyger) skrev 2019-08-21 15:13:12 följande:

Nä... det är nästan lite skämmigt när man hör folk som försökt i år och själv var jag förstörd efter 2a misslyckade månaden. Så det hade varit rätt jobbigt på ett sätt om det tog sig nu. Vet inte varför jag känner så, är rätt svårt bara att tänka sig att jag förtjänar att få ha barn. Jag har alltid varit rädd för detta, inte bara att föda utan vad jag kommer känna, hur det kommer bli, och hur vår relation ska bli. Tycker "alla andra" är så mycket mer lämpade som föräldrar... men jag gissar att sådana här känslor kommer i ju med stora livsbeslut.

Har ni försökt länge?

Ja man fungerar inte alltid som man tror! Jag har önskar bli mamma väldigt länge och sett fram emot det, har längtat osv... nu när jag väl blev gravid denna månad så har alla känslor vänts upp och ner. Jag vet inom mig att det är det här jag vill men jag har börjat ifrågasätta saker, om jag verkligen vill ha barn, min relation och så vidare. Känner mig typ äcklad av att jag inte har kontroll över min kropp längre och tycker det helt plötsligt är jobbigt när jag ser barn och att de är krävande! Men! Efter lite panikkänslor har jag läst på olika forum och det verkar helt normalt att det kan bli såhär.,, nu har jag iaf 9 mån på mig att vänja mig. Kan ju vara alla gravhormoner som spökar också sen hjälper det inte av att jag mår illa... Men, innerst inne vet jag att jag ska vara tacksam att jag ens kan få barn . Men tycker det är viktigt att alla känslor lyfts fram!
  • EllaLo
    Anonym (Blyger) skrev 2019-08-21 15:13:12 följande:

Har ni försökt länge?

Vad tråkigt att du känner så..? Alltså för din egen del.. du är sjävklart också lämpad som förälder! Du låter som att du kanske är lite av en grubblare som tänker flera steg framåt, det är bra i vissa lägen men nu ska du nog bara fokusera på nuet. Dyker det upp dalar på vägen får man ta det då. Och att du ?bara? försökt 3 månader, alltså vissa blir preggo direkt, vissa efter några månader, vissa efter år. Men hur vi upplever känslorna under tiden har ingen rätt att säga åt dig hur du borde känna. Det är okej att känna olika :)!

Vi har försökt sen februari, så 7 månader blir det väl? :)
Svar på tråden BIM augusti 2019