• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Anonym (Blyger)
    Mmmiam skrev 2019-08-21 15:35:08 följande:

Ja man fungerar inte alltid som man tror! Jag har önskar bli mamma väldigt länge och sett fram emot det, har längtat osv... nu när jag väl blev gravid denna månad så har alla känslor vänts upp och ner. Jag vet inom mig att det är det här jag vill men jag har börjat ifrågasätta saker, om jag verkligen vill ha barn, min relation och så vidare. Känner mig typ äcklad av att jag inte har kontroll över min kropp längre och tycker det helt plötsligt är jobbigt när jag ser barn och att de är krävande! Men! Efter lite panikkänslor har jag läst på olika forum och det verkar helt normalt att det kan bli såhär.,, nu har jag iaf 9 mån på mig att vänja mig. Kan ju vara alla gravhormoner som spökar också sen hjälper det inte av att jag mår illa... Men, innerst inne vet jag att jag ska vara tacksam att jag ens kan få barn . Men tycker det är viktigt att alla känslor lyfts fram!

Instämmer precis! Får de där känslorna ibland och googlar jag med och inser att det är rätt så normalt att fundera kring livet och alla saker man träffar på. Ja tur man har de där månaderna på sig. Är väldigt smart ju, att man kan tänka igenom saker. Jag tror mycket faller på plats av sig själv sen. ..
  • Anonym (Blyger)
    EllaLo skrev 2019-08-21 15:35:34 följande:

Vad tråkigt att du känner så..? Alltså för din egen del.. du är sjävklart också lämpad som förälder! Du låter som att du kanske är lite av en grubblare som tänker flera steg framåt, det är bra i vissa lägen men nu ska du nog bara fokusera på nuet. Dyker det upp dalar på vägen får man ta det då. Och att du ?bara? försökt 3 månader, alltså vissa blir preggo direkt, vissa efter några månader, vissa efter år. Men hur vi upplever känslorna under tiden har ingen rätt att säga åt dig hur du borde känna. Det är okej att känna olika :)!

Vi har försökt sen februari, så 7 månader blir det väl? :)

Absolut är det så. För mig var ett giftermål ingenting mot att ta ut spiralen. Det är så mycket ansvar osv osv. Men som det är med så mycket annat så har det löst sig längs vägen. Och det gör ju förhoppningsvis barn också.

Jag har någon sorts förhoppning om att när jag väl är gravid kunna gå bananas och se fram emot det också och gotta in mig å bli sådär härligt tjejig (som jag inte är egentligen)... haha det största beviset på det vore om jag gick med på att kompisarna fick ordna en babyshower för det är inte min grej!

Så olika med tid... en kompis till mig höll på i 13 år! Sen kom en surprise när de lagt allt på hyllan.
  • Tr0ust
    Mmmiam skrev 2019-08-21 15:35:08 följande:

Ja man fungerar inte alltid som man tror! Jag har önskar bli mamma väldigt länge och sett fram emot det, har längtat osv... nu när jag väl blev gravid denna månad så har alla känslor vänts upp och ner. Jag vet inom mig att det är det här jag vill men jag har börjat ifrågasätta saker, om jag verkligen vill ha barn, min relation och så vidare. Känner mig typ äcklad av att jag inte har kontroll över min kropp längre och tycker det helt plötsligt är jobbigt när jag ser barn och att de är krävande! Men! Efter lite panikkänslor har jag läst på olika forum och det verkar helt normalt att det kan bli såhär.,, nu har jag iaf 9 mån på mig att vänja mig. Kan ju vara alla gravhormoner som spökar också sen hjälper det inte av att jag mår illa... Men, innerst inne vet jag att jag ska vara tacksam att jag ens kan få barn . Men tycker det är viktigt att alla känslor lyfts fram!

Om ni bara visste vad de är krävande de små liven.. MEN den kärleken man får tillbaka & den kärleken ni kommer känna till era barn är obeskrivligt. Ni vet inte vad älska är förs än ni har fått barn. Jag lovar er det kommer att bli så bra!

Super lycka till, ni kommer bli de bästa mammorna för era barn !
  • Mathilda999

Fortfarande bara ÄL+9 och är sjukt tveksam, känner mig inte alls gravid. Vad tror ni om bilden... Ska testa igen imorgon.
  • joss1234
    Mathilda999 skrev 2019-08-21 17:03:55 följande:

Fortfarande bara ÄL+9 och är sjukt tveksam, känner mig inte alls gravid. Vad tror ni om bilden... Ska testa igen imorgon.

Ser ju ut som ett streck!! Men svårt att veta vilken färg när bilden är svartvit, kan ju va spök om det är grått, men har det lite färg skulle jag absolut säga att det borde va positivt :D
  • EllaLo
    Mathilda999 skrev 2019-08-21 17:03:55 följande:

Skulle noga säga som ovanstående! :) tog du det nu eller imorse?
  • EllaLo

Vad är oddsen att affären som jag skulle plocka upp mitt paket med gravtest i redan har stängt? Trots att det står 19.00 som stängningstid. Det var verkligen inte meningen att jag skulle börja testa imorgon antar jag då haha!

• Freya18

Molar i livmodern. Rätt så tydligt. Funderar vad det kan bero på. En graviditet är det inte så pass tidigt (ÄL+5).

Kan det mola och värka för att slemhinnan byggs upp och blir tjockare? Kan det kännas? Det började igår morse och har molat på hela tiden.

• Freya18
    EllaLo skrev 2019-08-21 18:44:16 följande:

Vad är oddsen att affären som jag skulle plocka upp mitt paket med gravtest i redan har stängt? Trots att det står 19.00 som stängningstid. Det var verkligen inte meningen att jag skulle börja testa imorgon antar jag då haha!

Men vad frustrerande när det blir så. Kanske menat att du ska vänta någon dag då. :)
  • PelloBello

Bim-1 och toknegativt test.

Den här månaden har jag haft den värsta pmsen någonsin. Haha. Nu är det bara att invänta mensen då.

Svar på tråden BIM augusti 2019