• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster

För en timme sen var den lutinus som kom ut vit, nu är den rosa... Right on time då.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Anni888
    LLW skrev 2019-10-31 13:42:42 följande:

Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.

Åh, kan bara tänka mig den oron för besöket imorgon. Meeen (och det har du ju säkert redan fått höra) men som jag förstått det är 6+1 väldigt väldigt tidigt så det behöver ju inte alls vara negativt. Håller alla tummar!!
  • Loviisa89

Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.

Håller tummarna för er imorgon, hoppas hoppas att det bara var för tidigt att se förra veckan och att allt ser bra ut nu! <3
    Insta: Ivfskafunka
  • Jooosen

Fyfan vilken nervositet! Jag hoppas verkligen sååååå mycket för er nu!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-10-31 16:00:00 följande:

För en timme sen var den lutinus som kom ut vit, nu är den rosa... Right on time då.

Fy fan! Vet hur det känns. Självklart behöver det inte betyda dåliga nyheter men jag förstår om det känns förjävligt. Hoppas att det förvinner!
  • njetnjet
    Hedblomster skrev 2019-10-31 16:00:00 följande:

Näe! Den synen är det värsta. Hoppas det inte betyder något negativt och oavsett: heja dig och er som kämpar!
  • Najo

Förstår hur dåligt du mår och ångesten. Såg de gulekroppen i v 6+1? I sådant fall skulle jag nog inte oroa mig så mycket.
  • Marmelaad

Hej! Hänger på här..

Jag hade äggplock den 23/10-19

Det plockades 19 ägg.

16/19 var befruktade. Äggen odlades i 5 dagar då 4 st klarade sig och frystes ner.

Jag hade risk för överstimulering så det blev en totalfrys.

Nu till min fråga, min läkare vill att jag väntar till december för en FET, men när jag har ägglossning så har de jul-stängt så då blir det FET i mitten av januari. Jag mår jätte bra inga känningar av överstimulering och vill verkligen göra fet efter bortfallsblödning/mens som jag har nästa vecka. Någon som gjort FET direkt efter totalfrys? Behöver hjälp.. har redan väntat 2 år och orkar inte vänta till januari.. ????

• Hedblomster

Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-11-01 07:25:49 följande:

Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.

Svagt betyder absolut inte att det är kört. Ett plus är ett plus!! Tycker inte du ska jmf för mkt med tidigare. Enligt vad du vet nu är du gravid så därför vill jag säga grattis!
Svar på tråden IVF hösten 2019