• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster
    Najo skrev 2019-11-01 08:16:58 följande:

Svagt betyder absolut inte att det är kört. Ett plus är ett plus!! Tycker inte du ska jmf för mkt med tidigare. Enligt vad du vet nu är du gravid så därför vill jag säga grattis!

Tack! Förra gången var plusset helt borta denna dag så något längre är vi ju iaf! Igår fick jag kanske två droppar vitt lutinus och eftersom det var bim tänkte vi att nu är det kört och sen grät vi lite på kvällen och pratade om vad vi ska göra nu, och sen blev det såhär. Känns konstigt! Men hoppas ju så himla mycket att det får stanna.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2019-11-01 07:25:49 följande:

Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.

Det låter ju jättebra. Och grattis :) Förstår att det känns läskigt att det är svagt men det behöver inte betyda något. Hoppas att ni får en jättefin kväll med ett ännu starkare test! :)
  • Aryzza

Okej hörrni.... Jag har testat nu, och det var positivt, men svagt. Har haft en kemisk förut och då fick jag plus på ruvardag 6 och nu är det ruvardag 10 och jag tycker det ser likadant ut och det borde vara starkare nu. Dumt nog testade jag utan sambon för jag trodde det var kört och han blir ledsen när jag testar ensam för han vill ju vara med. Så nu måste jag typ föreslå ett test efter jobbet eller nåt lol, så att han får veta, även om det kanske inte blir något i slutändan.... Suck, om det ändå bara varit starkare.

Jag testade svagt på RD 9 och är nu i vecka 13:) ge inte upp än. Vänta ett par dagar (utöver testet med mannen idag) och testa igen och se om det är skillnad.
  • Ma18
    misu80 skrev 2019-10-30 08:22:30 följande:

Här kommer lite mer pepp ;) Det kan räcka med ett enda! Fick ut 3 mogna och 1 befruktades. Det är nu ett litet pickande hjärta (v.9) som jag fick se på ultraljudsskärmen igår!

Ge inte upp hoppet :)

Åh stort grattis till dig! Fick just veta att av mina 26 ägg var det bara ett som klarade sig till frysen, jag hoppas verkligen att det betyder att det är vårt guldägg!
  • LLW

Ett plus är ju ett plus och det är ju jättebra!! Mycket bättre än om det hade varit helt blankt, försök fokusera på det <3 hoppas hoppas att det håller i sig för er nu!!
  • Loviisa89

Åh grattis, har haft en känsla att det skulle gå för er denna gången! Mina test var också rätt svaga i början, tror rd 10 var första gången jag kunde ta kort och på bilden verkligen vara säker på att det var ett till streck, innan dess var det suupersvagt så gick inte att fånga på bild. Hoppas hoppas det är er tur nu!!! :D
    Insta: Ivfskafunka
  • Jooosen

Åå! Hoppas det vill bli starkare nu! Testade du med rött eller blått streck? Nu SKA det lilla bannemej stanna kvar!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW

Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.

• Fifen

För mig gick det inte den här gången heller.Gråter Jag hade nog inte förstått innan hur nedbrytande detta är! Denna gång gjorde jag allt galet som att äta ananas, bisolvon mm. Tänkte att ny läkare som gör återföringen tillsammans med att göra allt annat galet kanske kanske kunde fungera, men icket Gråter

Nästa gång ska vi försöka i en stimulerad cykel. Började äta Progynon morgon och kväll idag. Funderar på varför jag fick det nu efter att ha läst på lite. Det verkar som att de flesta får äta Letrozol. Progynon och Letrozol verkar ha motsatta effekter Progynon sänker östrogenhalten och Letrozol höjer den. Men får hoppas att min läkare vet vad han skrivit ut. 
    Någon annan som har erfarenhet av Progynon?

Vid nästa plock är det en ny "batch" där vi fick ett ägg till frysen. Hoppas att det ägget/ "batchen" är bättre och vill stanna kvar! <3

• Jooosen
    LLW skrev 2019-11-01 10:54:32 följande:

Vul idag. Vi fick se en hinnsäck och ett foster i storlek som matchar vecka 6+2. Men jag vet ju att jag är i 7+1.

Förra veckan fanns något som kanske, möjligtvis, eventuellt var ett foster, så det har ju växt sedan dess. Men fortfarande inga hjärtslag.

Vi fick rådet att avvakta en vecka till. Så nu ska jag gå runt i 7 dagar till utan att veta. Om något kan få en människa att tappa fattningen totalt så är det denna väntan.

Jag vet inte om jag ska våga hoppas. Det känns ju kört.

Amen snälla! Vilken otrolig tortyr. Förstår att du helt tappar det... När brukar man oftast kunna se hjärtslag? Vet inte vad man ska säga mer än att jag man i princip själv va nervös för din skull imorse, så får du varken veta bu eller bä... massa kramar iallafall..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019