• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-11-01 13:04:20 följande:

Åh såå glad för din skull! Känner så med dig! Scratchen kanske gjorde sitt!? Och nya plocket! Sååå kul! Såg dina tester och det ser ju verkligen bra ut! Jag är på RD 8 nu.... 0,0 symtom. Tänker njuta av ovissheten och den lilla hoppstrimman ändå, testa på söndag kanske! Grattis igen

Tack!! Ja den kanske gjorde det?! Men är så rädd, vet att ett plus kan försvinna SÅ snabbt :( Jag har inte haft några symtom förutom att jag mådde illa imorse på dag 10 så tycker absolut du ska hoppas!
    vill2017 skrev 2019-11-01 13:30:21 följande:

Jag tycker du har bra streck! Heja strecket! Jag trodde också att strecket skulle öka varje dag men det kunde ta tre dagar för det att öka i styrka. Här nedan är mina från rd 9 och rd 10 med en fet blastis. Det gröna är graviditetskollen och det röda RFSU. Det röda ökade inte i styrka igen förrän rd 13. Testade som en galning när jag insett att jag fått streck :)

Åååh vad skönt att höra! Tack för det!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-11-01 12:12:19 följande:

Tack!!!Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:

Men du!! Det ser inte dumt ut alls! Men förstår att du såklart är orolig. Men det är starkare än jag trodde! Hur känns brösten nu? Vet att du haft till o från!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-11-01 14:03:30 följande:

Men du!! Det ser inte dumt ut alls! Men förstår att du såklart är orolig. Men det är starkare än jag trodde! Hur känns brösten nu? Vet att du haft till o från!

De är fortfarande lite till och från faktiskt! Lite ömma på morgonen och sen är det lite olika... Just nu bara vänstra haha.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-11-01 13:41:00 följande:

Tack!! Ja den kanske gjorde det?! Men är så rädd, vet att ett plus kan försvinna SÅ snabbt :( Jag har inte haft några symtom förutom att jag mådde illa imorse på dag 10 så tycker absolut du ska hoppas!Åååh vad skönt att höra! Tack för det!

Jaa men ändå nu har du plusset och jag Tänker att det är svårare att få dit ett plus från inget än att ta bort ett som redan finns! Heja plusset!!

Är det säkert?? Tycker jag läser överallt att ALLA har lite molvärk eller lite bröstspänningar eller nåt, de känns ju positivt :p
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-11-01 15:37:55 följande:

Jaa men ändå nu har du plusset och jag Tänker att det är svårare att få dit ett plus från inget än att ta bort ett som redan finns! Heja plusset!!

Är det säkert?? Tycker jag läser överallt att ALLA har lite molvärk eller lite bröstspänningar eller nåt, de känns ju positivt :p

Hmm ja alltså sorry jag har lite lite ömma bröst haha, fast det har jag ALLTID innan mens så för mig är det inte ett symtom eftersom jag kände mig precis som jag alltid gör! Får ömma bröst kanske en dag efter ägglossning. Men det är typ mindre ont än vanligt.
  • Hedblomster

Nu har vi tagit ett test tillsammans också, sambon är vääääldigt skeptisk och det är väl jag med men också glad.

• Fifen
    Hedblomster skrev 2019-11-01 15:44:51 följande:

Nu har vi tagit ett test tillsammans också, sambon är vääääldigt skeptisk och det är väl jag med men också glad.

Jag tycker ni ska njuta nu över helgen! Att få ett tull sträck på stickan är ju helt fantastiskt! Lev i det tills något annat skulle bevisa motsatsen! Även på bilderna du lade ut syntes det ju, måste ändå vara ganska skarpt för att göra det. Jag tror på er! :)
  • Fifen
    Hedblomster skrev 2019-11-01 15:44:51 följande:

Jag tycker ni ska njuta nu över helgen! Att få ett sträck på stickan är ju helt fantastiskt! Lev i det tills något annat skulle bevisa motsatsen! Även på bilderna du lade ut syntes det ju, måste ändå vara ganska skarpt för att göra det. Jag tror på er! :)
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-11-01 12:12:19 följande:

Tack!!!Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:

Jag kommer nog jobba, känns som dagarna går lite snabbare då iallafall. Dessutom kommer jag behöva sjukskriva mig om det blir en abort igen, sist låg jag med svåra smärtor i en vecka efter så jag sparar nog in på de dagarna. Men känns jättejobbigt att behöva spela glad på jobbet en vecka till.. :(

Det var ju ett starkt streck!! Inga tvivel! Vet att det är svårt att släppa in glädjen dock, man är så ärrad.. hoppas ni kan ändå kan njuta lite ihop <3
  • LLW

Tack fina tjejer för allt stöd och pepp <3 det är verkligen ovärdeligt att få skriva av sig med sånna som förstår. Hoppas vi alla får uppnå vårt mål snart.

Svar på tråden IVF hösten 2019