• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo
    LLW skrev 2019-11-01 17:00:19 följande:

Tack fina tjejer för allt stöd och pepp <3 det är verkligen ovärdeligt att få skriva av sig med sånna som förstår. Hoppas vi alla får uppnå vårt mål snart.

Jag hade tidigt VUL i april då jag inte ville vänta på tiden hos min ivfklinik i v 7 plus ngt. V6+0 såg man endast hinnsäck (varken gulesäck el foster) men läkaren gav mig hopp då det var så tidigt. Mådde fruktansvärt dåligt och fick läkaren på ultragyn på o sthlm att dubbelkolla v 6+2. Hon sa då att d trvis handlade om MA. De tog hcg som låg på ca 6000. Var på min ivf klinik v 6+5 och de såg samma, grav hade trvis avstannat strax innan jag var på första vul. De 5 dagarna var bland de vörsta i mitt liv och ungefär 3 v efter jag fick cytotek var jag helt under isen, jag bara gröt över mitt förlorade barn. Denna erfarenhet har gett mig nya perspektiv. Att när jag tex inte plussar efter en ruvning gör det inte lika ont. Jag vill hellre inte plussa än att förlora en graviditet. Jag vill med detta säga att jag verkligen förstår vad du just nu går igenom känslomässigt. Jag hoppas verkligen att utkomsten för din del blir positiv. Att du får goda nyheter vid kommande VUL!
  • LLW
    Najo skrev 2019-11-01 18:47:32 följande:

Jag hade tidigt VUL i april då jag inte ville vänta på tiden hos min ivfklinik i v 7 plus ngt. V6+0 såg man endast hinnsäck (varken gulesäck el foster) men läkaren gav mig hopp då det var så tidigt. Mådde fruktansvärt dåligt och fick läkaren på ultragyn på o sthlm att dubbelkolla v 6+2. Hon sa då att d trvis handlade om MA. De tog hcg som låg på ca 6000. Var på min ivf klinik v 6+5 och de såg samma, grav hade trvis avstannat strax innan jag var på första vul. De 5 dagarna var bland de vörsta i mitt liv och ungefär 3 v efter jag fick cytotek var jag helt under isen, jag bara gröt över mitt förlorade barn. Denna erfarenhet har gett mig nya perspektiv. Att när jag tex inte plussar efter en ruvning gör det inte lika ont. Jag vill hellre inte plussa än att förlora en graviditet. Jag vill med detta säga att jag verkligen förstår vad du just nu går igenom känslomässigt. Jag hoppas verkligen att utkomsten för din del blir positiv. Att du får goda nyheter vid kommande VUL!

Beklagar det du gått igenom. Ingenting av det här är rättvist, det tär så jävla mycket på en att ta sig upp varje gång.

När vi plussade första gången i juni hann vi till 6+1 innan det gick åt helvete. Den gången såg de aldrig ens något foster. Jag bröt ihop totalt, har aldrig blivit så förkrossad tidigare. Jag vet inte om det är för att vi inte fått ett klart besked än, men jag har inte ens gråtit. Jag vet vad som väntar den här gången. Kanske blir fallet inte lika hårt. Eller så blir det värre.

Önskar att man bara kunde få veta om det någonsin kommer gå..
  • Najo
    LLW skrev 2019-11-01 18:59:57 följande:

Beklagar det du gått igenom. Ingenting av det här är rättvist, det tär så jävla mycket på en att ta sig upp varje gång.

När vi plussade första gången i juni hann vi till 6+1 innan det gick åt helvete. Den gången såg de aldrig ens något foster. Jag bröt ihop totalt, har aldrig blivit så förkrossad tidigare. Jag vet inte om det är för att vi inte fått ett klart besked än, men jag har inte ens gråtit. Jag vet vad som väntar den här gången. Kanske blir fallet inte lika hårt. Eller så blir det värre.

Önskar att man bara kunde få veta om det någonsin kommer gå..

Tråkigt att höra att du har ngt liknande i ditt bagage. Vi reagerade på ungefär samma sätt verkar det som. Men det är nog så det är första gången man förlorar en graviditet. Har stått bredvid när andra drabbats men att det skulle göra så ont som det gjorde hade jag ju inte funderat på innan det drabbade en själv. Hoppas extra mkt nu att det ser bättre ut denna gång för dig/er så ni slipper uppleva en repris.
  • Hedblomster

Tog ett nytt predictor early test nu på morgonen som ser svagare ut...

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

Fast nää... Nu när jag jämför när det nya också legat en stund ser de åtminstone likadana ut? Gårdagens överst och dagens underst. Så skeptisk och rädd men ska försöka SANSA mig.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-11-02 09:23:46 följande:

Fast nää... Nu när jag jämför när det nya också legat en stund ser de åtminstone likadana ut? Gårdagens överst och dagens underst. Så skeptisk och rädd men ska försöka SANSA mig.

Tycker det undre ser starkare ut!
  • TwinkyIVF

Jag hoppar gärna in här! Satte tillbaka 5dagars blasto 25e oktober.. Td 10 november men har haft mensvärk sen ruvardag 3. Känns inte så hoppfullt. Förra försöket blev också mensvärk och blödning innan TD

• Hedblomster
    Najo skrev 2019-11-02 10:29:06 följande:

Tycker det undre ser starkare ut!

Tack för att du kollade! Lovar att inte uppdatera mina gravtest här hela tiden... Tror det tar en stund för färgen att utvecklas helt så kollade kanske för tidigt. Tycker också dagens (undre) är lite starkare nu. Bara att ha is i magen och hoppas på det bästa!
  • Hedblomster
    TwinkyIVF skrev 2019-11-02 11:09:46 följande:

Jag hoppar gärna in här! Satte tillbaka 5dagars blasto 25e oktober.. Td 10 november men har haft mensvärk sen ruvardag 3. Känns inte så hoppfullt. Förra försöket blev också mensvärk och blödning innan TD

Håller tummarna!
  • Hedblomster

Kände hur det högg till i magen för ett par timmar sen och nu när jag gick på toa är det blod i lutinusen :( vet att man kan blöda även som gravid men det där hugget kändes precis som tidigare misslyckanden...

Svar på tråden IVF hösten 2019