• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Annanathalia

[quote=80069154][quote-nick]Hedblomster skrev 2019-11-30 09:12:04 följande:[/quote-nick]Ingen fara. Alla mina insättningar i Falun började jag samma dag som insättningen. Kliniker gör lite olika.[/

Tack snälla! De ringer nu och sa att ingen av de 5 befruktade äggen såg helt bra ut idag, vilket gör att insättningen oavsett blir inställd. Livet alltså!

• Najo
    Annanathalia skrev 2019-11-30 10:49:56 följande:

[quote=80069154][quote-nick]Hedblomster skrev 2019-11-30 09:12:04 följande:[/quote-nick]Ingen fara. Alla mina insättningar i Falun började jag samma dag som insättningen. Kliniker gör lite olika.[/

Tack snälla! De ringer nu och sa att ingen av de 5 befruktade äggen såg helt bra ut idag, vilket gör att insättningen oavsett blir inställd. Livet alltså!

Nämen va trist. Skulle de odla vidare några till dag 6?
  • Annanathalia

[quote=80069342][quote-nick]Najo skrev 2019-11-30 11:11:39 följande:[/quote-nick]Nämen va trist. Skulle de odla vidare några till dag 6?[/

Ja de skall följa dem tills imorgon och se men känns ju rätt negativt. Vi har inte fått några till frysen de två tidigare gångerna heller. Dock är ju denna omgång den omgång som har gått sämst så långa protokollet verkar inte hjälpa mig gentemot korta. Ja ja nya tag..

• Najo
    Annanathalia skrev 2019-11-30 11:27:57 följande:

[quote=80069342][quote-nick]Najo skrev 2019-11-30 11:11:39 följande:[/quote-nick]Nämen va trist. Skulle de odla vidare några till dag 6?[/

Ja de skall följa dem tills imorgon och se men känns ju rätt negativt. Vi har inte fått några till frysen de två tidigare gångerna heller. Dock är ju denna omgång den omgång som har gått sämst så långa protokollet verkar inte hjälpa mig gentemot korta. Ja ja nya tag..

Sist hade jag 4 st dag 5. Endast en var fin o sattes in

Av de övriga frystes 1 in dag 6. Tydligen ska tjejembryon vara lite långsammare.
  • Annanathalia

[quote=80069392][quote-nick]Najo skrev 2019-11-30 11:39:00 följande:[/quote-nick]Sist hade jag 4 st dag 5. Endast en var fin o sattes in

Av de övriga frystes 1 in dag 6. Tydligen ska tjejembryon vara lite långsammare.

Ja får hoppas på det såklart. Vi skall få ett läkarbesök så får vi se vad de säger och hur deras rekommendation framåt blir.

• Najo

Hej,

Jag är minst sagt rädd för missfall pga min höga ålder. Lär bli testmissbrukare misstänker jag. Hade knappt inga symptom igår men i morse var de tillbaka plus en förkylning och irriterade tarmar. Även strecket var starkare i morse.

Hoppas ni andra får ert efterlängtade plus snart.

• Blåask

Jag är på rd 6 med ett fem dagars..

Tog Ovitrelle den 18/11..

Vågar jag börja hoppas på att det är på riktigt?

• Najo
    Blåask skrev 2019-12-01 10:00:16 följande:

Grattis!
  • Hoppet19
    Blåask skrev 2019-12-01 10:00:16 följande:

Ja såklart det är, grattis!
    Har du några symtom som fick dig att testa tidigare?
  • Hoppet19
    Ölandstoka skrev 2019-11-30 07:35:55 följande:
    Testade neg nu på morgonen men visste det redan, blev inte ens ledsen, har redan gråtit klart (hoppas jag) för den här gången.

Det här var tredje insättning men första fet. Eftersom jag får mens så tidigt efter behandling så hann jag dumt nog bli lite hoppfull men det kom några dagar senare bara.

Håller tummarna hårt för er allihopa!
    aj fan va tråkigt. Förlåt för mitt klumpiga meddelande, hade inte sett de senaste inläggen från dig.... Lutinus är ju bra lurigt, får aldrig mens förrns jag slutar med dem. 
Svar på tråden IVF hösten 2019