• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 10:18:13 följande:

Tack! Jag har alla försök planerade haha. Efter de tre misslyckade landstingsförsöken så har jag tänkt mig ett trepack privat. Sen efter det får det vara nog tror jag. Misstänker tyvärr att det är minst två år till av ivf och sorg innan vi kan konstatera att det inte går. Och då tar det nog minst två år till att bli något sånär normal igen. Så jag sett inte så ljust på de närmaste åren dessvärre.

Usch! Tack för tröst hörrni, nu ska jag sluta spy min negativitet när det är så mycket roligt och spännande som händer för er andra. Kan återkomma när jag har testat.

Vi finns här för varandra både i medgång och motgång. Kram
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 10:18:13 följande:

Tack! Jag har alla försök planerade haha. Efter de tre misslyckade landstingsförsöken så har jag tänkt mig ett trepack privat. Sen efter det får det vara nog tror jag. Misstänker tyvärr att det är minst två år till av ivf och sorg innan vi kan konstatera att det inte går. Och då tar det nog minst två år till att bli något sånär normal igen. Så jag sett inte så ljust på de närmaste åren dessvärre.

Usch! Tack för tröst hörrni, nu ska jag sluta spy min negativitet när det är så mycket roligt och spännande som händer för er andra. Kan återkomma när jag har testat.

Hehe tänker exakt samma! O har en plan redan om denna fet misslyckas! Man måste planera annars blir man typ knäppare känns det som.. o du får gnälla hur mycket du vill!! Vi måste få det. Jag har redan börjat googla ihjäl mig. Fy för dessa ruvardagar....
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hoppet19
    Ölandstoka skrev 2019-11-28 12:39:26 följande:

Hoppas de är starka och fina :)

Tack men jag är snarare feg :S Var positiv idag men börjar misstänka att lutinus fungerar lite annorlunda nu när det inte är en massa andra tillsatta hormoner inblandade. Har fortfarande inga som helt känningar. Hur mår du, tilltar symtomen?

Heja håller tummarna! Hur många försök hade du gjort? Gjort fet tidigare? Jag är på ruvardag 4, känner ingenting...
  • Ölandstoka
    Hoppet19 skrev 2019-11-29 20:27:20 följande:

Heja håller tummarna! Hur många försök hade du gjort? Gjort fet tidigare? Jag är på ruvardag 4, känner ingenting...

Testade neg nu på morgonen men visste det redan, blev inte ens ledsen, har redan gråtit klart (hoppas jag) för den här gången.

Det här var tredje insättning men första fet. Eftersom jag får mens så tidigt efter behandling så hann jag dumt nog bli lite hoppfull men det kom några dagar senare bara.

Håller tummarna hårt för er allihopa!
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-30 07:35:55 följande:

Testade neg nu på morgonen men visste det redan, blev inte ens ledsen, har redan gråtit klart (hoppas jag) för den här gången.

Det här var tredje insättning men första fet. Eftersom jag får mens så tidigt efter behandling så hann jag dumt nog bli lite hoppfull men det kom några dagar senare bara.

Beklagar, jäkla skit alltså! Visst var detta landstingsförsök? Kan varmt rek carl von linne i uppsala om du ska gå vidare privat, de är så bra. Världens bästa läkare, embryologer och sköterskor.
  • Annanathalia

Jag har insättning idag men igår när jag öppnade broschyren för att kolla tiden för idag så inser jag att jag glömt ta lutinus sedan i tisdags. HUR kan det ens hända, grät hela kvällen! Jag var helg säker på av någon anledning att hon sa börja på insättningsdagen. Det känns som droppen, jag ger upp! Någon av er som vet hur illa detta är?

• Najo
    Annanathalia skrev 2019-11-30 08:30:46 följande:

Jag har insättning idag men igår när jag öppnade broschyren för att kolla tiden för idag så inser jag att jag glömt ta lutinus sedan i tisdags. HUR kan det ens hända, grät hela kvällen! Jag var helg säker på av någon anledning att hon sa börja på insättningsdagen. Det känns som droppen, jag ger upp! Någon av er som vet hur illa detta är?

Tror inte det är så blodigt. På min klinik börjar man 2 dagar e äggplock. Samma dag som ET om 2 dagara embryo alt 3 dgr senare om man återför blasto.
  • Hedblomster
    Annanathalia skrev 2019-11-30 08:30:46 följande:

Ingen fara. Alla mina insättningar i Falun började jag samma dag som insättningen. Kliniker gör lite olika.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Jooosen

Fan vad tråkigt... hade ni nåt mer i frysen? Rd 3 här med blasto. Fler o fler tankar ju längre tiden går. Men tror verkligen inte denna omgång kommer lyckas heller. Känns skönast o inte hoppas.
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW

Men jävla skit också :( har mensen kommit än? Vilken ruvardag är du på? Beklagar verkligen, vet hur tufft det är med negativa test, dom har man sett alldeles för många av <3
Svar på tråden IVF hösten 2019