• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-11-30 09:45:24 följande:

Fan vad tråkigt... hade ni nåt mer i frysen? Rd 3 här med blasto. Fler o fler tankar ju längre tiden går. Men tror verkligen inte denna omgång kommer lyckas heller. Känns skönast o inte hoppas.

Vi har en till i frysen. Kommer att köra på med letrozol men tror inte att vi hinner en till fet i år, kommer nog att missa äl med max två dagar.

Hoppas din ruvning faller bättre ut!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-11-30 10:18:40 följande:

Men jävla skit också :( har mensen kommit än? Vilken ruvardag är du på? Beklagar verkligen, vet hur tufft det är med negativa test, dom har man sett alldeles för många av <3

Mensen kom igår på ruvardag 15. Har gått ok ändå, var ganska förberedd på att det inte skulle ta sig.
  • Ölandstoka
    Hoppet19 skrev 2019-12-01 17:11:13 följande:

aj fan va tråkigt. Förlåt för mitt klumpiga meddelande, hade inte sett de senaste inläggen från dig.... Lutinus är ju bra lurigt, får aldrig mens förrns jag slutar med dem. 

Ingen fara! Har snarare fått mens tidigare vid ivf så jag hann tyvärr få upp lite hopp. Men nu vet jag att lutinus skjuter på mensen några dagar i ostimulerad cykel, det är skönt att veta.
  • njetnjet
    Doftljuset skrev 2019-12-02 08:04:46 följande:

Skickar en kram till alla och positivitet!

Det man behöver men ibland inte orkar höra eller ta till sig.

Vad vi är bra och starka.

Jag är på ivf karusell 2

Första försöket sket sig totales, äggen slutade dela sig på dag 5.

Så otroligt rädd att detta ska ske igen. Ska på 3:dej ul imorgon så hoppas nu på äggplock i veckan.

Kram alla!

Hoppas det blir bättre den här gången! Det låter likt min resa. Är också på försök två och har andra UL i veckan, antagligen också äggplock. Första försöket fick jag sätta in ett tvådagars men det var också för att så många ägg inte tog sig. Övriga slutade också dela sig dag 5.
  • Doftljuset

[quote=80073092][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 12:05:35 följande:[/quote-nick]

Hoppas det blir bättre den här gången! Det låter likt min resa. Är också på försök två och har andra UL i veckan, antagligen också äggplock. Första försöket fick jag sätta in ett tvådagars men det var också för att så många ägg inte tog sig. Övriga slutade också dela sig dag 5.

Hoppas för oss! Sa dina läkare vad det beror på eller vad dom tror det berodde på? Våra blev nästan helt chockade, jag blev helt förkrossad... Blir äggplock denna vecka för mignockså om allt vill säg väl- varit lite svår stimulerad denna gång.

• Doftljuset

[quote=80073092][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 12:05:35 följande:[/quote-nick]

Hoppas för oss! Sa dina läkare vad det beror på eller vad dom tror det berodde på? Våra blev nästan helt chockade, jag blev helt förkrossad... Blir äggplock denna vecka för mignockså om allt vill säg väl- varit lite svår stimulerad denna gång. Vilken medicin tar du? Krma

• njetnjet
    Doftljuset skrev 2019-12-02 13:34:57 följande:

Hoppas för oss! Sa dina läkare vad det beror på eller vad dom tror det berodde på? Våra blev nästan helt chockade, jag blev helt förkrossad... Blir äggplock denna vecka för mignockså om allt vill säg väl- varit lite svår stimulerad denna gång. Vilken medicin tar du? Krma

Nej, vi fick ingen förklaring, de tyckte bara att allt såg bra ut hela tiden. Därför ville de göra likadant försök två men jag frågade om det inte var bra att ändra något med tanke på hur det gick. Då fick jag menopur istället för gonal-f, för att det möjligen kunde ge bättre kvalitet på äggen. Det var iaf 10-11 som växt till sig så vi får väl hoppas att de är bra då.

Har ni fått någon förklaring? Tråkigt att du varit svårstimulerad, hoppas det tar fart till nästa UL och att vi båda får göra lyckade äggplock nu! Det är ju isf första steget.
  • Doftljuset

[quote=80073314][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 14:03:16 följande:[/quote-nick]

Nej, vi fick ingen förklaring, de tyckte bara att allt såg bra ut hela tiden. Därför ville de göra likadant försök två men jag frågade om det inte var bra att ändra något med tanke på hur det gick. Då fick jag menopur istället för gonal-f, för att det möjligen kunde ge bättre kvalitet på äggen. Det var iaf 10-11 som växt till sig så vi får väl hoppas att de är bra då.

Har ni fått någon förklaring? Tråkigt att du varit svårstimulerad, hoppas det tar fart till nästa UL och att vi båda får göra lyckade äggplock nu! Det är ju isf första steget.

Låter precis som för oss- läkarna såg dessutom chockade ut. Det sker inte allt för ofta att alla delar på sig. Vi fick veta det 1 timme innan insättning. Fick bara höra att det kanske var en dålig månad kanske för många ägg kanske bara otur- dom vet inte själva! Jag är livrädd nu.

Får jag fråga va du går någonstans? Vi höjde dosen i torsdags o var inne i lördags, tycker kanske att man borde haft högre dos från början. Dock hoppas ju dom på färre och ev bättre kvalite, sist plockades 20 st var av 17 var mogna och 10 blev befruktade. Usch vad snopen man blev!

• Jooosen

Ruvardag 5 med femdagars. Känner mig helt som vanligt. Ingen molvärk eller nått. Magkänslan säger starkt att även 3e försöket gått åt helvete. Jag orkar inte!!! Nästan frustrerande att dom inte hittar något fel på oss! Nåt fel är det ju!!!!! Ska försöka göra hysteroskopi innan nästa gång isf. Känns helt jävla onödigt att sätta in fina embryon som bara dör direkt. Förlåt för klagomål :(

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Suckxxx

Hej till er alla som precis som jag längtarrr efter en bebis att jag snart kommer spricka!! ????

Jag hoppar in här! Jag har också gjort vår första ivf.

Hur många av er som är runt 35 har varit med om en misslyckad första försök utan att det ens blev plus? Gjorde mitt första försök med 5 dagars odling. Men orolig att åldern ska minska mina chanser! ????

Svar på tråden IVF hösten 2019